سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در نخستین کارگروه ساماندهی سوغات ایران تاکید شد؛ معاونت صنایع دستی متولی صنایع دستی تمام کشور است

در نخستین کارگروه ساماندهی سوغات ایران تاکید شد؛ معاونت صنایع دستی متولی صنایع دستی تمام کشور است

به گزارش تور مسافرتی، یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه معاونت صنایع دستی باید قرارگاه حوزه صنایع دستی در کشور باشد، اظهار داشت: اگر بتوان فرماندهی این حوزه را به متولی آن بسپاریم، می توانیم برآیند قابل توجهی را شاهد باشیم.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، اولین نشست کارگروه ساماندهی سوغات ملی ایران به ریاست معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با حضور محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس و اعضای کارگروه برگزار گردید.
مریم جلالی در این جلسه، ضمن اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد هویت بنیان، خاطرنشان کرد: زمانیکه سوغات کشور ما توانسته در دنیا حرف اول را بزند و حرف برای گفتن داشته باشد، پس می توانیم در بسته بندی هم همینطور باشیم.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اینکه در تلاشیم تا رویکرد متفاوتی را محقق نماییم، اظهار داشت: این جمع متخصص و فعال در زمینه های اصناف و بازرگانی و همینطور تعاون این زمینه را دارند تا خلاقیت و نوآوری را با صنایع دستی در بسته بندی سوغات داشته باشند.
محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید این جلسه تخصصی در راه صدمه شناسی حرکت نماید، خاطرنشان کرد: زمینه آماده است تا دبیرخانه ای برای این کارگروه تشکیل گردد و ضمن صدمه شناسی، ظرفیت ها را شناسایی کند.
وی با اشاره به اینکه متولی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و معاونت صنایع دستی است، اظهار نمود: خوب است اگر بتوانیم هر سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون در چارچوب دبیرخانه و با نظارت متولی این حوزه اقدام نماییم.
دشتی اردکانی ضمن اشاره به این که معاونت صنایع دستی باید قرارگاه حوزه صنایع دستی در تمام کشور باشد، اظهار داشت: اگر بتوانیم فرماندهی این حوزه را به متولی آن بسپاریم و هماهنگ باهم تلاش نماییم، می توانیم برآیند قابل توجهی را شاهد باشیم در عین حال ضروری است که بانک آماری و اطلاعاتی جامعی هم با مشارکت این سه حوزه جمع شود.

منبع: