سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری؛ وزرای گردشگری ایران و عربستان جنایات رژیم صهیونیستی رامحکوم کردند

در نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری؛ وزرای گردشگری ایران و عربستان جنایات رژیم صهیونیستی رامحکوم کردند

به گزارش تور مسافرتی، وزیر میراث فرهنگی و احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان در حاشیه جلسه مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری و در دیدار با یکدیگر جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین را محکوم کردند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، سید عزت الله ضرغامی در دیدار با احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان که در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در ازبکستان، انجام شد، ضمن اشاره به جنایات اسرائیل ضد مردم فلسطین اظهار داشت: لازم می دانم در شروع صحبت هایم ناراحتی عمیق خود و جهان اسلام را به خاطر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی اعلام کنم. نسل کشی که شروع شده بخصوص حملات وحشیانه به بیمارستان در غزه در تاریخ کم سابقه است و ایران و عربستان وظیفه مهم و رسالت تاریخی مشترکی برای روشنگری در رابطه با رفتار رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم فلسطین دارند.
ضرغامی ضمن اشاره به صحبت های وزیر گردشگری عربستان و پیشنهاد امضای تفاهمنامه از جانب او، اضافه کرد: پیشنهاد تفاهمنامه مشترک که تا امروز وجود نداشته است پیشنهاد بسیار خوبی است و کارشناسان دو کشور بر روی این تفاهمنامه می توانند کار کنند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: گردشگری می تواند حوزه بسیار خوبی برای صلح و رابطه صمیمانه پایدار بین کشورها باشد و در رابطه با عربستان و ایران، گردشگری می تواند پیشران این مورد باشد.
وی اظهار داشت: گردشگری حق همه مردم دنیا است و مردم ما می توانند روی این رابطه پایدار تلاش کنند. مباحثی که مطرح کردید در چارچوب یک تفاهمنامه کاملا مورد تأیید من است. من هم پیشنهادهایی را مانند برگزاری تورهای تلفیقی دارم که می تواند از نقاط مختلف دنیا به مقصد ایران و عربستان اجرایی شود.
ضرغامی اظهار داشت: تسهیل در صدور روادید و تقویت پروازها و هم تسهیل در گردشگری زمینی همچون پیشنهادهای ما است که با عنایت به توافق های انجام شده با عراق، گردشگران عربستانی می توانند از راه عراق به به صورت زمینی به ایران سفر کنند.
وی تصریح کرد: همینطور با عنایت به توانمندی ایران در حوزه صنایع دستی و هم مرمت آثار تاریخی، توجه به این دو حوزه هم می تواند روابط ما را تقویت کند.
موضع قوی ضد جنایت های اسرائیل داریم
احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان هم در این نشست در سخنانی اظهار داشت: بسیار خوشحالم که روابط بین ایران و عربستان مجدداً گسترش یافته است ما کشورهای همسایه هستیم که تاریخ طولانی داریم.
وی هم با محکوم کردن حملات اسرائیل به غزه اضافه کرد: ما بیانیه های زیادی را ضد حمله اسرائیل به غزه صادر کردیم و ما موضع قوی در مقابل این مساله داریم.
وی در پاسخ به دعوت ضرغامی برای حضور در نمایشگاه گردشگری تهران افزود: بر مبنای ملاقات های دو جانبه که انجام شده در حوزه گردشگری با ایران همکاری خواهیم کرد و من حتما تلاش می کنم در رویدادی که در کشور ایران است شرکت کنم.
الخطیب افزود: عربستان در حوزه گردشگری سرمایه گزاری نموده است در نتیجه می خواهیم تحولات را جدی تر پیگیری نماییم و سازمان جهانی گردشگری را قوی تر نماییم و مرکز سازمان جهانی گردشگری را از مادرید به ریاض منتقل نماییم.
وی افزود: ما از دبیرکل سازمان جهانی گردشگری پشتیبانی می نماییم چون که ایشان از کشورهای منطقه حمایت می کند. گردشگری خیلی مهم است و معنای صلح آشتی و امنیت را به ارمغان می آورد و بسیار خرسند خواهیم بود که در خاورمیانه شاهد ثبات باشیم. ما برای شکوفایی هرچه بیشتر ایران و عربستان بسیار مشتاق هستیم.
وزیر گردشگری عربستان اضافه کرد: پیشنهاد من اینست که یک یادداشت تفاهم باهم امضا نماییم تا در حوزه گردشگری در آینده شاهد همکاریهای بیشتر باشیم. این یادداشت تفاهم می تواند متمرکز بر آموزش و هم گسترش روابط گردشگری بین ایران و عربستان باشد. بعنوان مثال از ایران افرادی برای تشرف به حج به عربستان می آیند و تمایل داریم تعداد بیشتری از ایرانی ها به عربستان سفر کنند و متقابلاً هم تمایل داریم از عربستان هم توریستهایی به ایران بیاید.