سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در گزارش تور مسافرتی مطرح شد؛ اجرای پروژه آبرسانی به موزه میراث روستایی

در گزارش تور مسافرتی مطرح شد؛ اجرای پروژه آبرسانی به موزه میراث روستایی

به گزارش تور مسافرتی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از اتمام پروژه آبرسانی به موزه میراث روستایی اطلاع داد و اظهار داشت: ۷ میلیون توریست از مناطق گردشکری، تاریخی و طبیعی گیلان بازدید نمودند.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: موزه روستایی گیلان یکی از مناطق پربازدید و توریست پذیر گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی از این مجموعه دیدن می کنند.
وی از اتمام پروژه آبرسانی به موزه میراث روستایی گیلان آگاهی داد و اضافه کرد: بعد از بازدید استاندار گیلان از موزه میراث روستایی، آبرسانی به این مجموعه در دستور کار متولیان امر قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اعلان اینکه آبرسانی موزه میراث روستایی در رشت بطور کامل انجام شد، اظهار داشت: این پروژه بصورت مشارکتی از طرف آبفا و میراث فرهنگی اجرا شد.
جهانی با اشاره به موقعیت مکانی و جغرافیایی موزه میراث روستایی گیلان، افزود: موزه میراث روستایی دارای مساحت ۲۶۳ هکتار بوده که شامل ۹ منطقه معماری استان گیلان می باشد.
وی با اشاره به این که موزه سالیان متمادی با تانکر در میراث روستایی گیلان آبرسانی صورت می گرفت، افزود؛ با وصل شدن این مجموعه به آب شهر و حل مشکل آب آشامیدنی موزه میراث روستایی خدمات رسانی به گردشگران باکیفیت مطلوب تری صورت خواهد گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در بخش دیگری این گفتگو از بازدید بیش از ۷ میلیون توریست از اماکن تاریخی و گردشگری استان آگاهی داد و افزود: طبق داده های آماری بیش از ۷ میلیون توریست در ۵ ماهه اول سال از نقاط تاریخی، طبیعی و گردشگری گیلان بازدید نمودند.
جهانی با اعلان اینکه موزه میراث روستایی پیشتاز در حضور توریست است، اظهار داشت: بخش از عمده ای از حضور و بازدید ۷ میلیون توریست به گیلان، معطوف به موزه روستایی شده است.
وی، موزه میراث روستایی گیلان را از قطب های گردشگری استان برشمرد و اضافه کرد: موزه میراث روستایی در چهار بخش فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی زبانزد خاص و عام است.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به بازدید ۷ میلیون توریست از اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری استان، بیان کرد: در این بازدیدها ماسوله و موزه میراث روستایی بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.
جهانی با تأکید بر لزوم احیای موزه های فرهنگی و تاریخی در گیلان، افزود: احیای موزه های فرهنگی و تاریخی در گیلان به رونق و توسعه گردشگری می انجامد.

منبع: