سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
شالبافیان مطرح کرد؛ پیش بینی افزایش سفرها در تعطیلات عید فطر

شالبافیان مطرح کرد؛ پیش بینی افزایش سفرها در تعطیلات عید فطر

تور مسافرتی: معاون گردشگری روند و توزیع سفرها را در نوروز ۱۴۰۳ الگویی مناسب عنوان نمود و بر استفاده از تجارب و اقتضائات آن برای الگوسازی تعطیلات کشور تاکید نمود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بمنظور جمع بندی گزارش های سفر در نوروز ۱۴۰۳ با حضور علی اصغر شالبافیان رییس ستاد و نمایندگان دستگاه های ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری اجرا شد.
شالبافیان روند سفرها در روزهای نوروز ۱۴۰۳ همین طور قبل و پس از آنرا الگویی مناسب برای تعطیلات کشور عنوان نمود و افزود: پیش از شروع سال جدید برخی سفرها در بهمن و اسفندماه انجام شده بود و بعد از آن نخستین موج سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفندماه شروع و تا ۵ فروردین ادامه داشت که به سبب تغییرات جوی و شروع ماه مبارک رمضان با کاهش مواجه بودیم، اما با شروع موج دوم سفرها روند افزایشی پیدا کردند و در موج دوم شاهد افزایش سفرها نسبت به موج اول بودیم. همین طور پیش بینی می شود در موج سوم و در تعطیلات عید سعید فطر شاهد روند افزایشی باشیم.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر افزود: هرچه تعطیلات توزیع شود تصادفات کاهش می یابد و توزیع مایحتاج و خدمات رسانی بهتر به مسافران صورت می گیرد. بررسی های انجام شده گویای این است که الگوی سفر می تواند تحت تأثیر اقدامات و اطلاع رسانی ها از طرف ستاد سفر قرار گیرد و اطلاعیه های سفر می تواند در رفتارهای سفر مردم مؤثر باشد که باید بصورت نظام مند درآیند.
شالبافیان اضافه کرد: برخی استانها که در موج اول به سبب تغییرات جوی کم تر مورد استقبال قرار گرفتند در موج دوم افزایش مسافر داشتند. این مساله وظیفه تمامی دستگاهها را برای اطلاع رسانی دقیق و سریع مشکل تر می کند.
وی متذکر شد: امسال برخی شهرهایی که کم تر شناخته شده بودند و در سالهای قبل مسافر کمتری داشتند رشد اقامتی بیشتری را نسبت به سالهای قبل تجربه کردند که این مساله نشانگر این است سیاست ها و اقدامات مربوط به معرفی ظرفیتهای گردشگری سراسر کشور نتیجه بخش بوده است.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اشاره کرد: تجارب تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ باید مستند و به عنوان الگویی مناسب مورد استفاده قرار گیرد.
شالبافیان با اعلان اینکه اسکان در مدارس باید متناسب با نیاز هر استان صورت گیرد، افزود: بر طبق بررسی های صورت گرفته، برخی استانها از ظرفیت اسکان مدارس قبل از تکمیل ظرفیت اقامتگاه های رسمی بهره برده اند، در صورتی که بر طبق بخشنامه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، خدمات اسکان در مدارس برای فرهنگیان و پس از تکمیل ظرفیت مراکز اقامت رسمی برای غیرفرهنگیان صورت گیرد.
معاون گردشگری کشور اشاره کرد: این مساله نیازمند این است که استفاده از ظرفیت اسکان مدارس در ستاد سفر استانی بررسی و درباره ی آن تصمیم گیری شود.

منبع: