سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
ضرغامی وزارتخانه اش را تحویل گرفت

ضرغامی وزارتخانه اش را تحویل گرفت

تور مسافرتی: عزت الله ضرغامی با حضور در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رسما از امروز این وزارتخانه را تحویل گرفت.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، ضرغامی روز گذشته (چهارشنبه سوم شهریورماه) با ۲۶۲ رأی موافق از مجلس شورای اسلامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شد و امروز، پنجشنبه (چهارم شهریورماه) با حضور در این وزارتخانه، درحالی که علی اصغر مونسان، وزیر پیشین، او را همراهی می کرد، رسما وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را تحویل گرفت.
او همین طور نشستی با علی اصغر مونسان و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در محل این وزارتخانه داشت. محمدرضا دشتی اردکانی ـ رئیس فراکسیون گردشگری مجلس ـ در این جلسه به سوابق وزیر میراث فرهنگی اشاره نمود و اظهار داشت: مهندس ضرغامی می تواند گفتمان فرهنگی را برای ارتقای جایگاه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با کمک قوای سه گانه و تعامل و گفت و گو با آنها به مرحله اجرا برساند.
مراسم تکریم علی اصغر مونسان و معارفه عزت الله ضرغامی، همین طور با حضور معاونان و مدیران کل این وزارتخانه و رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بدون اطلاع به رسانه ها انجام شد.

برنامه های قبلی را ادامه می دهیم مگر اقتضا پیش آید
ضرغامی در نشستی هم که در محل این وزارتخانه برگزار شد، بعد از گزارش عملکرد چهارساله مونسان، اظهار داشت: صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت. این شعر درباره آقای مونسان صادق است. خوشحال هستم امروز توفیق خدمت کردن را دارم، دکتر مونسان را من از گذشته می شناسم و با اسم و کارهای وی در بنیاد مستضعفان، سازمان دفاع و مناطق آزاد آشنا هستم.
او در ادامه بیان کرد: این وزارتخانه بدنه کارشناسی قوی و خوبی دارد و این یک مزیت نسبی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، مدیران او سطح توانمندی شان بالاست.
ضرغامی همین طور اظهار داشت: این وزارتخانه سه حوزه تخصصی دارد که نگاه من به هر سه بخش مساوی و متعادل است. در تمام این حوزه ها در سراسر کشور گنجینه ای از کارشناسان، نخبگان، فعالان بخش خصوصی و… وجود دارد. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارتخانه ای کم نظیر است که سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی جدی دارد.
او با اشاره به خسارتی که ویروس کرونا به بخش خصوصی وارد کرده است، اظهار نمود: این بخش با دوران سختی روبه رو است، به این منظور برنامه ای نوشته شده است و بعد از نشست کارشناسی با کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام خواهم شد تا بتوانیم بخش خصوصی را نجات دهیم.
وزیر جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: یکی از کارهای ما برنامه ریزی جهت استفاده از بدنه عظیم بخش خصوصی، کارشناسان و نظرات دلسوزانه در سراسر کشور است. گنجینه ای از زیبایی ها در کشورمان وجود دارد که با هماهنگی جدی با سازمان محیط زیست بتوانیم امکان بازدید مناطق بکر را برای مردم فراهم نماییم.
ضرغامی اظهار داشت: در این سه حوزه تا کنون اقدامات خوبی انجام شده و ما ادامه راه این برنامه ها خواهیم بود و در جایی که اقتضا پیش آید، کارهای جدید را با روش های گوناگون انجام می دهیم.
او همین طور اظهار نمود: بنا بر فرمایش های مقام معظم رهبری باید جهش اتفاق بیافتد. یکی از جاهایی که می توان این جهش را انجام داد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. با تغییر نگاه و هماهنگی میان دستگاه های مختلف می توان آنرا محقق کرد.
ضرغامی با اشاره به اینکه در جلسه پنجشنبه هیأت دولت، وزیر بهداشت برای توسعه گردشگری سلامت اعلام آمادگی کرده است، بیان کرد: زمانی که وزارت بهداشت با تمام توان خود پای کار بیاید و سایر بخش ها کمک کنند می توانیم به توسعه گردشگری سلامت کمک نماییم.
او اظهار داشت: این حوزه هم از لحاظ اقتصادی و هم فرهنگی و نیز صدور انقلاب بسیار بااهمیت است و همین سه حوزه در این وزارتخانه کافی است برای ایده های صدور انقلاب به شرطی که همه دست اندرکاران متوجه شوند که این حوزه بسیار مهمست.

نگاه ضرغامی به روز کوروش
بنا بر گزارش منتشرشده از این جلسه در وب سایت خبری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی، ضرغامی همین طور اشاره کرد: باید به نیازهای مردم و آن چه دوست دارند دقت نماییم. اگر امروز خرابه های تخت جمشید برای ما مانده به نفع ماست و نباید این ها را به دوقطبی تبدیل نماییم. بطورمثال در روزی که منتسب هست به روز کوروش، بد است که این مساله به سبب برخی اشتباهات بجای یک روز وفاق ملی، تبدیل گردد به دوقطبی های بد.
در ادامه، معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه گزارشی را از آخرین اقدامات ارائه کرد و اظهار داشت: در این دوره ضمن استفاده از پرسنل داخلی و اضافه نکردن مدیران از خارج هیچ کدام از انتصابات رنگ سیاسی نداشت. ملاک ما در انتخاب تنها شایسته سالاری و شایسته گزینی بود.»

پس از مونسان، عزت الله ضرغامی دومین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شمار می آید. تا سال ۱۳۹۸ این وزارتخانه، در قالب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یکی از معاونت های ریاست جمهوری بود.
ساختار و رویکرد برنامه و همین طور دفاعیات ضرغامی در روز رأی گیری، در فضای مجازی با واکنش های خیلی از باستان شناسان، فعالان گردشگری و میراث فرهنگی مواجه گردید. وی در جلسه دفاعیه مجلس اظهار داشته بود: گروهی که همراه رئیس جمهور پیشین به ایتالیا رفته بودند شاهدند که آنها را برپای مجسمه سردار رومی خود برده اند. اگر یک تصویر از نقش رستم نشان می دادند که در آن پادشاه رومی به پای داریوش اول افتاده و تقاضای عفو می کند عظمت ایران را به رخ آنها می کشیدند. پس از آن باستان شناسان، مورخان و راهنمایان گردشگری در واکنش هایی، اشتباه تاریخی رخ داده را اصلاح کردند که در آن کتیبه، نام پادشاهی که رومی ها (فیلیپ عرب) جلو او زانو زده اند، داریوش هخامنشی نبوده، بلکه شاپور اول ساسانی بوده است.

منبع: