سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
فرهنگ میزبانی در نوروز ۱۴۰۱، ایستگاه بهار زندگی بزرگترین رویداد نوروزی آستان قدس رضوی

فرهنگ میزبانی در نوروز ۱۴۰۱، ایستگاه بهار زندگی بزرگترین رویداد نوروزی آستان قدس رضوی

به گزارش تور مسافرتی خراسان رضوی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی «ایستگاه بهار زندگی» را بزرگترین رویداد نوروزی آستان قدس رضوی ذکر کرد.

عبدالحمید طالبی در نشست هم اندیشی و اطلاع رسانی رویداد نوروزی «ایستگاه بهار زندگی» اظهار نمود: از مهم ترین سیاست هایی که به تمامی دستگاههای مجموعه آستان قدس رضوی بخصوص سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ابلاغ گردیده است، توجه به توسعه و ترویج معارف قرآنی و اهل بیت(ع) بخصوص معارف رضوی و سبک زندگی حضرت رضا(ع) است.

وی به تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ و تقارن آن با عید بزرگ نیمه شعبان و آغاز ماه مبارک رمضان اشاره و ابراز کرد: با عنایت به این که طی دو سال قبل به علت شیوع بیماری کرونا از میزبانی زائرین حرم علی بن موسی الرضا(ع) محروم بودیم و محدودیت هایی در مورد تشرف به بارگاه نورانی این امام همام وجود داشت، در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ افتخار میزبانی تعداد کثیری از زائرین را خواهیم داشت که در همین راستا تمهیدات ویژه ای از جانب آستان قدس رضوی اندیشیده شده است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: طبق تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی در جمع موکب داران عراقی بر استمرار موکب داری در طول ایام سال و عرضه خدمات فرهنگی در کنار خدمات اجتماعی به زائرین، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بر آن شده است نمایشگاهی را در روزهای نوروز با عنوان «ایستگاه بهار زندگی» در راه پیاده راه آیت الله طبسی حرم مطهر رضوی راه اندازی کند.

طالبی با اشاره به اینکه این اتفاق برای اولین بار در روزهای نوروز سال ۱۴۰۱ رقم خواهد خورد، اظهار داشت: چند رویداد دیگر شامل گذر فرهنگ و ادب با محوریت عرضه محصولات فرهنگی در ضلع باب الجواد(ع) با حضور انتشارات بزرگ کشور و عرضه ۱۶۰۰۰ عنوان کتاب و برگزاری نمایشگاه کتاب در ۸ نقطه از حرم مطهر رضوی در این ایام پیشبینی شده است.

وی ضمن اشاره به شعار محوری آستان قدس در سال ۱۴۰۱ با عنوان «همه خادم الرضاییم؛ میزبانی کریمانه و عهد جاودانه»، اظهار داشت: با عنایت به این شعار تلاش ما بر این است زائرین بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) طعم شیرین میزبانی کریمانه را دریافت نمایند.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: از تمامی شرکت کنندگان و غرفه داران این نمایشگاه تقاضا دارم کیفیت خدمات خویش را افزایش داده و در شأن حضرت رضا(ع) به عرضه خدمت بپردازند و بهترین خدمات را به بهترین شکل ممکن به زائرین نوروزی حرم علی بن موسی الرضا(ع) عرضه کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، طالبی افزود: در همین راستا باید به موضوع هایی همچون اطلاع رسانی در سطح شهر، تنوع فعالیت ها و خدمات فرهنگی، نذر فرهنگی، دقت در چینش محصولات و…. توجه گردد.

وی تصریح کرد: این رویداد در چارچوب ۳۰ غرفه نمایشگاهی، از ۲۵ اسفندماه تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۴ در پیاده راه آیت الله طبسی حرم مطهر رضوی با محوریت زائر محور و مطابق با اقتضاعات زائرین راه اندازی می شود.