سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی خبر داد: مرمت خانه فخری در بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی خبر داد: مرمت خانه فخری در بوشهر

تور مسافرتی: بوشهر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از مرمت خانه فخری در بافت تاریخی شهر بوشهر آگاهی داد.
اسماعیل سجادی منش روز دوشنبه اظهار نمود: بعد از بازدیدی که به همراه معاون میراث فرهنگی استان از خانه فخری داشتیم، با بررسی و ارزیابی کارشناسی، مشخص شد که یکی از بناهای با ارزش این پهنه بوده که از نظر استکحام بنا وضعیت مطلوبی ندارد و در همین راستا مرمت آن در دستور کار قرار گرفت.
وی اشاره کرد: در جریان عملیات اجرائی مرمت این بنا کار سبک سازی سقف، اندودبرداری، تعمیر کلاف های فرسوده، ایزوگام سقف، گچ کاری داخل اتاق ها، کف سازی و تاسیسات برقی صورت خواهد گرفت.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، برآورد هزینه ما برای مرمت این خانه ۶ میلیاردریال بوده که با تامین اعتبار لازم پروژه فعال گردیده است.
سجادی منش اشاره کرد: تلاش می نماییم با پیگیری و برنامه ریزی لازم، احیای عمارت ها و بناهای باارزش بافت تاریخی در کوتاهترین زمان ممکن صورت گیرد، چونکه معتقدیم احیای بافت یعنی احیای فرهنگ، سنن، آیین و رسوم مردمان این نقطه که می تواند با رونق گردشگری در این محدوده به اشتغال استان نیز کمک می شود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، خانه فخری متعلق به شهید سلامت، جهانبخش فخری بوده که هم اکنون خانواده این شهید در آن سکونت دارند.