سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد: اتمام مرمت اضطراری قلعه تاریخی فلک الافلاک

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد: اتمام مرمت اضطراری قلعه تاریخی فلک الافلاک

تور مسافرتی: مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از آخر مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک اطلاع داد و اظهار داشت: در این عملیات برج های شماره ۷ و ۸، ترک های داخل برج ها و ۳۳ دندانه مربوط به کنگره ها مرمت شد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، سید امین قاسمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از قلعه فلک الافلاک اظهار داشت: متأسفانه بر اثر زلزله ۵.۱ ریشتری اردیبهشت ماه سالجاری قلعه فلک الافلاک خرم آباد گرفتار صدمه شد که خوشبختانه با حمایت های استاندار کار مرمت اضطراری این بنای پرارزش و تاریخی را در دستور کار قرار دادیم.
وی با اشاره به اینکه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت نقدی و امانی برای مرمت اضطراری قلعه اختصاص یافت، اضافه کرد: در این راستا یک شرکت تخصصی مرمت بناهای تاریخی که تنها نمایندگی استاتیکال اروپا در ایران است را شناسایی و بلافاصله کار دوخت و دوز ترک های قلعه را آغاز کردیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: کار مرمت اضطراری و دوخت و دوز ترک های ناشی از زلزله اردیبهشت ماه اتمام یافته و فقط بخش نماسازی باقی مانده که روی سازه مرمت شده، اعمال خواهد شد.
قاسمی با اشاره به اینکه شرکت مذکور با استفاده از مصالح خاصی که در مقابل کشش و خمش مقاومت زیادی نشان داده است کار مرمت قلعه را انجام داد، بیان نمود: در این عملیات برج های شماره ۷و۸ و ترک های داخل برج ها و طاق های داخل موزه مرمت و هم ۳۳ دندانه مربوط به کنگره های برج های قلعه که گرفتار صدمه شده بود، به طور کامل مرمت و بازسازی شد.