سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛ مرمت و بازسازی مشارکتی ۴ بنای تاریخی ماسوله

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛ مرمت و بازسازی مشارکتی ۴ بنای تاریخی ماسوله

به گزارش تور مسافرتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی مشارکتی ۴ بنای تاریخی ماسوله اطلاع داد و اظهار داشت: این کار با ۶ میلیاردریال اعتبار و با مشارکت مالکان صورت می گیرد.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: شهر تاریخی ماسوله از مناطق پر جاذبه و از توریست پذیر ترین شهرهای تاریخی شمال کشور محسوب می شود.
وی از مرمت و بازسازی مشارکتی ۴ بنای تاریخی ماسوله آگاهی داد و اضافه کرد: با اختصاص اعتباری بیش از ۶ میلیاردریال معادل ۶۰۰ میلیون تومان و با مشارکت مالکان، مرمت و بازسازی ۴ بنای تاریخی واجد شرایط شهر ماسوله شروع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به ماده ۷۲ قانون پشتیبانی از بافت ها و بناهای تاریخی و سایر قوانین مرتبط، بیان کرد: همکاری و تعامل دو سویه مالکان بناهای تاریخی و اداره کل بمنظور مراقبت و صیانت از مواریث تاریخی باارزش مورد تاکید است.
جهانی با اعلان اینکه صیانت از آثار تاریخی از وظایف ذاتی میراث فرهنگی است، اظهار داشت: صاحبان ساختمان های مذکور هم وظیفه دارند از بنای متعلق به خویش مراقبت کنند و البته تاریخی و باارزش بودن بنا بر اهمیت مسئولیت مذکور می افزاید.
وی با اشاره به تعداد زیاد بناهای تاریخی و کمبود اعتبارات دولتی، اضافه کرد: سیاست وزارتخانه توسعه کارهای مشارکتی بوده و در این جهت باتوجه به اضطرار، اولویت ها و اعتبار اختصاص داده شده مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: