سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیر سد زاینده رود: بیشتر از ۲۰ هزار توریست نوروزی از سد زاینده رود اصفهان بازدید کردند

مدیر سد زاینده رود: بیشتر از ۲۰ هزار توریست نوروزی از سد زاینده رود اصفهان بازدید کردند

به گزارش تور مسافرتی، مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود و کوهرنگ از بازدید بیشتر از ۲۰ هزار توریست از سد و تأسیسات سد زاینده رود اصفهان در روزهای تعطیلات نوروز سال جاری خبرداد.

سید مجتبی موسوی نایینی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در روزهای نوروز سال جاری بیشتر از ۲۰ هزار و ۷۸۵ نفر از میهمانان نوروزی از سد و سازه سد زاینده رود اصفهان بازدید و از فضای سبز آن استفاده کردند.
وی اضافه کرد: با عنایت به عملیات و اقدامات انجام شده برای فضای سبز، نظافت عمومی، پارکینگ و … رضایت حداکثری مهمانان نوروزی از این خدمات به دست آمد.
موسوی نایینی تصریح کرد: با بستر سازی مناسب سال جاری بیشتر از ۹ هزار و ۹۶۰ نفر در بیشه اطراف سد زاینده رود اسکان داشتند.
مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده رود و کوهرنگ افزود: بازدید از سدهای اصفهان همچون برنامه هایی است که در سالهای اخیر زمینه حضور گردشگران استانی و خارج استانی را در این استان فراهم نموده است.
موسوی نایینی با بیان اینکه هیچ گونه حادثه ای در این بازه رخ نداد، اظهار نمود: خوشبختانه حراست و مراقبت های لازم به صورت شبانه روزی در این بازه ی زمانی برای محافظت از تأسیسات، محیط زیست و امنیت مردم به خوبی صورت پذیرفت و لازم می دانم از کلیه عوامل دست اندرکار و هم بازدیدکنندگان گرامی که به خوبی همکاری داشتند، تقدیر کنم.
مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده رود و کوهرنگ اضافه کرد: در جهت ارتقا کیفیت خدمت رسانی در آینده نظرسنجی بر خط انجام و نظرات بازدیدکنندگان گرامی در چارچوب تارنما و بارکد طراحی شده دریافت شد.
وی تصریح کرد: دریچه های سد زاینده رود صبح ششم فروردین ماه به منظور توزیع آب برای آبیاری کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان باز شد و ذخیره سد زاینده رود امروز به ۴۱۶ میلیون مترمکعب رسیده است.
مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده رود و کوهرنگ افزود: ورودی به سد ۷۳ متر مکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۶۰ مترمکعب بر ثانیه است.
موسوی نایینی خاطرنشان کرد: ذخیره کنونی سد زاینده رود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش و نسبت به دراز مدت ۴۵ درصد کاهش نشان داده است.
مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود با اشاره به اینکه حالا ۳۴ درصد از ظرفیت سد زاینده رود پُر است، افزود: هم اکنون ۶۶ درصد سد خالی است.

منبع: