سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون وزیر میراث فرهنگی خبر داد؛ راه اندازی تله کابین در ۲ شهر خوزستان

معاون وزیر میراث فرهنگی خبر داد؛ راه اندازی تله کابین در ۲ شهر خوزستان

به گزارش تور مسافرتی، معاون وزیر میراث فرهنگی از طریق اندازی تله کابین در مناطق گردشگری شهرستان های ایذه و باغملک در آینده ای نزدیک اطلاع داد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، جواد واحدی عصر امروز دوشنبه ضمن سفر به استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار نمود: با عنایت به نزدیکی ایام محرم و به تبع آن اربعین حسینی، به منظور سامان دهی هرچه بهتر زائرین در مرزهای خوزستان، نشستی را با حضور «محمد خانچی» معاون عمرانی استاندار خوزستان برگزار و در این نشست وضعیت زیرساخت های گردشگری و راه کارهای تقویت آنها را مرور کردیم.
وی ضمن اشاره به بررسی مشکلات خوزستان در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: وفاق خوبی بین دستگاههای اجرایی و اداره کل میراث فرهنگی وجود دارد که می طلبد ما در حوزه زیرساختی با عنایت به ظرفیتهای موجود اقدامات سازنده ای را در این عرصه های سه گانه ترتیب دهیم.
واحدی اضافه کرد: حوزه میراث فرهنگی، خوزستان دارای قابلیت ‎های ویژه ای همچون وجود ۹ پایگاه میراث جهانی و ملی است که استان را از این حیث با اختلاف زیادی نسبت به استانهای دیگر در رده اول قرار داده است؛ ازاین رو، جاذبه های تاریخی و میراثی این استان باید تقویت، مرمت و شناسانده شوند.
وی از تعریف چند طرح خاص در خوزستان اطلاع داد و اضافه کرد: در جهت توسعه فضاهای گردشگری در استان، راه اندازی تله کابین در ایذه و باغملک را در دستورکار قرار داده ایم که بزودی مجوز آنرا صادر خواهیم کرد.
واحدی ضمن اشاره به حوزه صنایع دستی خوزستان اظهار داشت: با عنایت به تنوع اقوام در استان، جاذبه های ویژه ای در این عرصه داریم اما موضوعی که باید روی آن در استان تمرکز نماییم، بازاریابی و فروش تولیدات صنایع دستی است.
معاون امور استان ها، حقوقی و مجلس وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: اساسا ما در وزارت خانه اعتبار موردنیاز برای بسته بندی، بازاریابی و فروش را در اختیار صنعتگران خوزستان قرار خواهیم داد.