سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مونسان در بازدید از بوشهرمال: نقش مراکز جاذب توریست کمتر از هتل نیست

مونسان در بازدید از بوشهرمال: نقش مراکز جاذب توریست کمتر از هتل نیست

به گزارش تور مسافرتی بوشهر وزیر گردشگری اظهار داشت: نقش مراکز جاذب توریست کمتر از هتل نیست؛ ابتدا باید پروژه های جاذب توریست صورت گیرد تا اقامت صورت بگیرد.
علی اصغر مونسان ظهر امروز در بازدید از مجموعه فرهنگی، هنری، تفریحی و تجاری بوشهر مال اظهار داشت: مجتمع های گردشگری یکی از موضوعات مهم حوزه گردشگری و علاوه بر اقامتگاه ها یکی از نقاط مهم و ظریف ما مراکز جاذب توریست است که نقش آنها کمتر از هتل نیست. در هر صورت مجموعه هایی که ترکیبی و کمپلکس هستند می توانند به میزان زیادی به توسعه کمک می کنند.
وی ضمن اشاره به شعار سازمان جهانی گردشگری و بحث صنعت گردشگری روستایی افزود: در سالی که گذشت بابت شیوع کرونا کاهش ۵۰ درصدی گردشگری روستایی را داشتیم. اصلا خوشحال کننده است که پیش از اینکه سازمان جهانی سال ۲۰۲۰ را بعنوان گردشگری روستایی اعلام نماید فعالیتهای گردشگری، روستایی، و بوم گردی ها را شروع کردیم و اتفاقاً در مسافرت دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۹ به ایران با دیدن کارهای گردشگری روستایی ما این مورد تقویت شد که شعار سال بعد را گردشگری روستایی برگزیده و میزبانی سازمان جهانی گردشگری را به ایران دادند که قرار بود در استان های کرمانشاه و کردستان برگزار گردد اما متاسفانه کرونا آنرا به تعویق انداخت.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار نمود: اقدامات ما در حوزه اکوتوریسم و گردشگری روستایی خیلی خوب بوده است و توانسته توجه مسؤلان کشورهای دیگر را هم به این حیطه جلب نماید.

مونسان در پاسخ به این سؤال که با عنایت به در نظر گرفتن اعتباری برای حفظ و مرمّت میراث ناملموس گردشگری و فرهنگی در بودجه سال آینده و اینکه در استانی مانند بوشهر در سنوات گذشته به این مورد توجه چندانی نشده چه برنامه ای برای این منطقه پیشبینی شده است، توضیح داد: در این عرصه حدودا هر هفته ۳ یا ۴ مورد ثبت میراث ناملموس در کشور انجام می شود و سهم استان بوشهر امسال ۱۵ مورد ثبت میراث ناملموس بوده است.
وی تصریح کرد: الحمدلله ثبت میراث ناملموس با سرعت خیلی خوبی پیش می رود و در میراث ملموس که به مراتب مراحل دشوارتری دارد هم پیشرفت خوبی داریم. به تازگی ثبت میراث فرهنگی به شکل محوری انجام می شود. قبلا نقطه ای یک بنا ثبت میشد ولی هم اکنون محور ثبت می شود تا از سهمیه ی سالانه خود بهترین استفاده را داشته باشیم.

منبع: