سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
هشتمین عجایب دنیا

هشتمین عجایب دنیا

به گزارش تور مسافرتی، وقتی صحبت از «ارتش سفالین» به میان می آید، اولین کلماتی که در ذهن تداعی می شود، شگفتی و حیرت است. این ارتش در واقع نمادی از تاریخ چندهزار ساله چین است و کشف ارتش سفالین و مقبره اولین امپراطور چین یک دستاورد بزرگ برای جهان دیرینه شناسی به حساب می آید. سربازان این ارتش بخشی از نقشه بزرگ این امپراطور برای بازخلق باردیگر سلطنت وی در جهان زیرین بودند، اما چرا «کین شی هوانگ»، تا این حد شیفته نامیرایی و حفاظت شدن بعد از مرگ بود؟
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، «ارتش سفالین» یکی از حیرت انگیزترین اکتشافات چین باستان است. این ارتش در حقیقت مجموعه ای از مجسمه های سفالین است که به عنوان سربازان «کین شی هوانگ» (Qin Shi Huang)، اولین امیر چین ساخته شدند. با تحقیق در رابطه با «ارتش سفالین» می توانیم اطلاعات زیادی در رابطه با جامعه ۲۲۰۰ سال پیش چین به دست آوریم.
در سال ۱۹۷۴ میلادی گروهی از کشاورزان چینی حین حفر چاه آب با چند مجسمه این ارتش عظیم سفالین مواجه گشتند. بلافاصله گروهی از باستان شناسان برجسته چینی، این مکان را مورد بررسی قرار دادند. نکته قابل توجه در رابطه با کشف این مجسمه ها فاصله کم آنها با مقبره «کین شی هوانگ» بود.
«کین شی هوانگ» که به عنوان اولین امیر چینِ یکپارچه شناخته می شود در سال ۲۵۹ قبل از میلاد در میانه جنگ، به عنوان شاهزاده «چِنگ» (Zheng) چین متولد شد. چین و شش قلمرو دیگر در فاصله ۴۸۰ تا ۲۲۱ قبل از میلاد در مجموع به عنوان «ایالت های جنگ طلب» شناخته می شدند که برای سلطه گری و قدرت می جنگیدند. این هفت قلمرو بخش اعظمی از کشوری را تشکیل می دادند که بعدها به نام چین شناخته شد.
شاهزاده «چِنگ» در ۱۳سالگی شاه شد، با گذشت زمان، تجربیات بیشتری به دست آورد و به یک پادشاه قدرتمند تبدیل شد. او یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان را به وجود آورد. زمانی که ارتش او سایر «ایالت های جنگ طلب» را شکست داد، «چنگ» در سال ۲۲۱ قبل از میلاد به «کین شی هوانگ» اولین امیر چین تبدیل شد.
«شی هوانگ» در دوران فرمانروایی اش به صورت افراطی از برده ها برای ساخت کاخ، مقبره و دیوار بزرگ چین استفاده نمود. با این وجود، او نقش اساسی در تاریخ چین ایفا کرد. او بعد از متحد کردن چین، وزن و واحدهای اندازه گیری را همگون کرد و سیستم نوشتاری واحدی را معرفی نمود که در نتیجه‌ی آن، امکان برقراری ارتباطِ بین مردمی با گویش های بسیار متفاوت برقرار شد. او همین طور سیستم حکومتی را ابداع کرد که تا چندین قرن به قوت خود باقی ماند.

تابحال چندین فیلم سینمایی و مستند با هدف به تصویر کشیدن تاثیر شگرف «شی هوانگ» در سیستم چین، در رابطه با زندگی این امیر تولید شده است.
او مقبره بزرگ خویش را احتمالاً به این امید بنا کرد که روحش می تواند در زندگی بعد از مرگ زنده بماند. روند ساخت مقبره عظیم این امیر از ۲۴۶ قبل از میلاد شروع شد و در مجموع ۷۰۰ هزار نفر در ساخت آن نقش داشتند.
«شهر روح» عنوانی است که برای مقبره عظیمی مورد استفاده قرار می گیرد که شبیه به شهر تولید شده است. شهرهای روح با این اعتقاد ساخته شدند که روح ها بعد از مرگ می توانند همچون دوران حیات، در این شهرها زندگی کنند. تپه ای که در بالای مقبره امیر قرار دارد در جنوب یک محوطه مستطیلی بسیار بزرگ واقع شده است. بعضی از باستان شناسان این محوطه بزرگ را «شهر ارواح» نامیده اند. بعد از گذشت ۲۰۰۰ سال این تپه با ۴۳ متر ارتفاع همچنان برقرار مانده است. کاوش باستان شناسان در این محوطه، بقایای به جای مانده از یک بنا را هم آشکار کرده است. در مجموع میتوان اظهار داشت که مقبره «شی هوانگ»، نمونه کوچکی از امپراتوری و کاخ «شی هوانگ» است. «ارتش سفالین» هم در نزدیکی مقبره این امیر قرار داده شده است.
«یوآن ژونگیی»، یکی از اولین باستان شناسانی که از «ارتش سفالین» بازدید کرد، به این نکته اشاره دارد که خیلی از باستان شناسان تاکنون، مجسمه های سفالین را در این تعداد یا چنین گودال بزرگی را یکجا ندیده اند.
باستان شناسان تابحال چهار گودال اصلی را کشف کرده اند که سربازان ارتش سفالین در آن قرار دارند. این گودال ها در اشکال و اندازه های مختلف تولید شده اند و بخش های مختلف ارتش را در خود جای داده اند.
گودال شماره یک