سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
وزیر گردشگری در یزد خبر داد اختصاص ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای پشتیبانی از فعالان گردشگری و صنایع دستی

وزیر گردشگری در یزد خبر داد اختصاص ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای پشتیبانی از فعالان گردشگری و صنایع دستی

یزد وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اختصاص ۷۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای پشتیبانی از فعالان گردشگری و صنایع دستی آگاهی داد.
«علی اصفر مونسان» لحظاتی قبل بعد از ورود به یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به این که صنعت گردشگری در صدر بخش های لطمه دیده از کرونا قرار دارد، اظهار داشت: البته با وجود چنین شرایطی، امیدوارانه با تلاش مردم و فعالان عرصه گردشگری و همکاران وزارتخانه، فعالیت ها را دنبال می نماییم به نحوی که طی همین مدت نیز طرح های گردشگری متوقف نشده و همچنان رو به جلو در حرکت است.
وی اقبال سرمایه گذاران و تعدد طرح های آماده افتتاح را بیان کننده این نکته خواند که بااینکه گردشگری طی یکسال اخیر گرفتار افت و خیزهای زیادی شده اما همچنان امیدوارانه به جلو حرکت می کند و امیدواریم با کوشش های کادر درمان شاهد رفع بحران کرونا در جامعه باشیم و شاهد از سر گرفتن کارهای بخش های مختلف همچون گردشگری باشیم.
مونسان از همکاری کامل حوزه گردشگری با وزارت بهداشت در جهت مهار بیماری کرونا آگاهی داد و اظهار داشت: هر چند بعضاً شیوع ویروس کرونا منسوب به گردشگری و سفر شد ولی به دنبال اعمال محدودیت های تردد مشخص شد که عوامل زیادی برای بسط کرونا موثر بوده و تنها گردشگری و سفر موجب شیوع بیماری نبوده است.
وی رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در جریان سفر و قطع ورود توریستهای خارجی به کشور و نیز همکاری داوطلبانه حوزه گردشگری با وزارت بهداشت برای مهار بیماری را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا ذکر کردو
وی با تقدیر از کوشش های صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی یزد، از افتتاح و کلنگ زنی چند طرح گردشگری در استان یزد طی این سفر آگاهی داد و در ادامه اشاره کرد: توجه ویژه به بخش صنایع دستی که عمدتاً توسط اقشار ضعیف اداره می شود و بعضاً زنان سرپرست خانوار از این بخش ارتزاق می کنند، بسیار حائز اهمیت می باشد.
وزیر گردشگری از حمایت وزارتخانه از این بخش آگاهی داد و اضافه کرد: خوشبختانه فروش صنایع دستی قطع نشده و با حداقل فروش همچنان فعالیت ها دنبال می شود و تمهیداتی اندیشیده شده در دو بخش گردشگری و صنایع دستی که زنجیره ی بزرگی از افراد از آن ارتزاق می کنند، مورد حمایت قرار گیرند.
مونسان با ابراز امیدواری نسبت به از سرگیری برنامه های گردشگری در سال جدید و بازگشت رونق مجدد به این بخش و کسب و کارهای مربوطه، اضافه کرد: سعی شده از بخش های لطمه دیده در این صنعت حداقل حمایت هایی صورت بگیرد که در همین راستا نیز ۷۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده دیده شده تا بخش های لطمه دیده ترمیم شوند.
آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این دیدار یزد را دارالعباده و دارالعلم و حسینیه ایران خواند و اظهار داشت: خوشبختانه مسافران یزد ملاحظه و مراعات جنبه های اخلاقی، مذهبی و دینی مردم یزد را مورد توجه دارند و حتی توریستهای خارجی بیشتر از داخلی ها مراعات می کنند.
وی بر لزوم آموزش و به روزرسانی اطلاعات راهنمایان گردشگری نسبت به اماکن تاریخی اصرار کرد و اظهار داشت: این افراد باید علاوه بر تاریخ کشور، درباب اخلاق و روحیه و روش مردم نیز اموزش ببینند و نسبت به اصلاح تعدادی از حرکت های نامناسب مراعات لازم را داشته باشند.
وی همین طور خواهان اهتمام متولیان و پرسنل هتل ها و اقامتگاه های گردشگری درباب رعایت شئونات اسلامی، انسانی و اخلاقی شد و اضافه کرد: باید به صنایع دستی و اشتغال خوبی که در این بخش شکل گرفته، توجه گردد و حمایت های لازم از این بخش به خصوص در بحث بازاریابی تولیدات صورت گیرد.
امام جمعه یزد صنایع دستی را در صورت پشتیبانی از بخش های موثر صادراتی با اشتغالزایی مناسب در کشورمان خواند و در بخش پایانی سخنانش اشاره کرد: گردشگری را نمی گردد تعطیل کرد چونکه باید ایران شناخته شود پس نباید آنرا به حال خود رها کرد.