سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مهر گزارش می دهد؛ بازی با مهره های مدیریت در معاونت گردشگری، اینجا همه سرپرست هستند

مهر گزارش می دهد؛ بازی با مهره های مدیریت در معاونت گردشگری، اینجا همه سرپرست هستند

تور مسافرتی: معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی دارای ۵ اداره کل است که همه مدیرانش پس از ۹ ماه از ورود معاون گردشگری به سازمان و پس از انجام تغییرات و جابه جایی های متعدد، هنوز حکم سرپرستی دارند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، محمد محب خدایی شهریورماه سال ۹۶ بعنوان معاون جدید گردشگری معارفه شد او به همراه علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی از سازمان منطقه آزاد کیش به سازمان مرکزی میراث فرهنگی آمد. اما از آن زمان تابحال و در دوره جدید فعالیت های خود جابه جایی های متعددی انجام داده که همه آن ها ختم به انتصاب سرپرست در ۵ اداره کل زیرمجموعه خود منجر گردیده است.
یکی از این اداره ها، دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری می باشد که زمانی مسئولیت آن را محمدعلی فیاضی، رمضانی، محمدرضا پوینده و هم اکنون حسین اله بداشتی به عهده گرفتند. این افراد هم بعد از فیاضی سرپرست این اداره کل بودند.
مسئولیت اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری را هم ولی تیموری بر عهده داشت اما اکنون سرپرستی این حوزه در اختیار محمد ثابت اقلیدی است. ثابت، هم این مسئولیت و هم اداره کل برنامه ریزی و پشتیبانی از توسعه گردشگری را در اختیار دارد.
پس از رفتن محسن رنجبر از اداره کل مطالعات و آموزش گردشگری، سرپرستی این واحد را محمدرضا اکبری به عهده گرفته است.
دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری که تا پیش از آمدن محب خدایی به معاونت گردشگری این مسئولیت بر عهده علی باقر نعمتی زرگران بود، به لیلا اژدری بعنوان سرپرست سپرده شد و بعد از اژدری این مسئولیت را بازهم با حکم سرپرستی به محمدابراهیم لاریجانی سپردند. لاریجانی مدت ها پیش مسئولیت ستاد تسهیلات سفرهای کشور را بر عهده داشت.
سرپرستی افراد در مسئولیت های مختلف در حالی انجام می گیرد که یک سرپرست و یا مدیری که از جایگاه خود مطمئن نیست هیچ گاه نمی تواند در حوزه مسئولیتی که تنها چند ماه آن را بر عهده دارد، برنامه ریزی کند و خروجی مناسبی از مدیریتش داشته باشد. جدا از این، معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی دارای کمیته های مختلفی بود که هر یک از بخش های گردشگری به این کمیته ها سپرده می شد مانند کمیته گردشگری سلامت و یا کمیته گردشگری ورزشی و… اما اکنون معاونت گردشگری در این بخش هم فعال نیست به نحوی که کمیته گردشگری سلامت مدت هاست تشکیل جلسه نداده است.
در دوران تغییر مدیریت های معاونت گردشگری، معاونت سرمایه گذاری و طرح های سازمان میراث فرهنگی هم با حکم سرپرستی به معاون گردشگری سازمان سپرده شده است. درواقع اکنون معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی با رفتن سعید اوحدی که زمان زیادی از حضورش در این سازمان نگذشته بود، با معاونت گردشگری تلفیق شده است و محمد محب خدایی هر دو معاونت را در اختیار دارد.
در بخش سرمایه گذاری و طرح ها هم سه اداره کل فعال می باشند. دفتر تسهیلات و تأمین منابع که بر عهده دادخواه بود اکنون به رازقی سپرده شده است.
اداره کل مناطق نمونه و زیرساخت های گردشگری هم که بر عهده تاجیک بود به ولی تیموری سپرده شد و تاجیک مسئولیت دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد را بر عهده گرفت. همه این افراد هم در بخش سرمایه گذاری سازمان حکم سرپرست رادارند.
بی ثباتی در مدیریت بخش های مختلف گردشگری و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی در حالی از جانب مدیران دولت یازدهم به وجود آمده که این مدیران شعار خویش را پشتیبانی از توسعه گردشگری و برنامه ریزی برای جذب گردشگران و سرمایه گذاری در این حوزه ها می دانند.