سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
حضور آثار تاریخی هلندی ها در ایران

حضور آثار تاریخی هلندی ها در ایران

به گزارش تور مسافرتی مدیر موزه ملی ایران اظهار داشت: نمایشگاهی از آثار تاریخی کشور هلند برای نمایش به ایران می آید.

جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران به خبرنگار مهر اظهار داشت: پیرو برپایی نمایشگاه آثار تاریخی ایران در شهر آسن هلند مقرر است در مذاکراتی با مسئولان موزه درنتز در حاشیه نمایشگاه ایران درباره زمان پرپایی این نمایشگاه صحبت شود.
نوکنده خاطرنشان کرد: ما می خواهیم تا در مدت زمانی که آثار تاریخی ایران در کشور هلند برپا است، یک نمایشگاه متقابل هم از کشور هلند در ایران برگزار نماییم. قرار بود این نمایشگاه سال ۲۰۲۰ در تهران برپا شود اما اکنون با عنایت به اتفاقات سیاسی در جهان در نظر داریم تا این نمایشگاه زودتر برپا شود. این مورد را با مسئولان موزه در بین گذاشته و آنها هم با سفارت ایران در لاهه تماس گرفتند و از این مورد استقبال کردند، منتهی خواهان توضیح درباره سه مبحث شدند یکی درباره تاریخ زمان نمایشگاه، دوم درباره امکانات موزه و سوم خواهان مصونیت دولتی شدند.
وی اضافه کرد: در حاشیه نمایشگاه آثار تاریخی ایران در هلند درباره این مورد مذاکره خواهیم کرد و احیانا این نمایشگاه مهرماه در تهران برپا شود.
نوکنده بیان کرد: آثار تاریخی ایران در این نمایشگاه تحت بیمه هلند است و آثاری که به ایران بیاید هم با هزینه و بیمه هلندی ها به نمایش گذاشته می گردد.