سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مونسان خبر داد نخستین حراج آثار صنایع دستی ایران راه اندازی می گردد

مونسان خبر داد نخستین حراج آثار صنایع دستی ایران راه اندازی می گردد

تور مسافرتی: رئیس سازمان میراث فرهنگی از طریق اندازی نخستین حراج آثار صنایع دستی ایران اطلاع داد و اظهار داشت: می خواهیم از آثار هنری و صنایع دستی در صنعت برج سازی استفاده بیشتری شود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، بامداد امروز رئیس سازمان میراث فرهنگی نشستی با برج سازان منطقه ۱، ۲ و ۳ تهران برگزار کرد و در آن به مبحث اهمیت استفاده از معماری ایرانی و صنایع دستی در برج های بزرگ اشاره شد.
در این برنامه که ظهر روز سوم تیرماه در کاخ سعدآباد برگزار گردید علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: استفاده از صنایع دستی می تواند به ساختمان سازی فاخر کشور کمک نماید. کمک به صنایع دستی بعد اقتصادی دو سویه دارد. هم شما بعنوان سرمایه گذار و بخش خصوصی به قشر زحمتکش هنرمندان صنایع دستی کمک می کنید و هم آنها به شما کمک می کنند که ساختمانهای فاخرتری داشته باشید.
وی اضافه کرد: صنایع دستی ازجمله صنایعی است که بعنوان محصولات فاخر شناخته می شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد در بخش کاربردی تولیدات زیای داریم که علاوه بر اینکه هنرمندان این حوز ه اشیای فاخر فرهنگی و هنری تولید می کنند بخشی از آنها جنبه کاربردی هم دارد. ما می توانیم از آثار هنری و صنایع دستی برای دکوراسیون داخلی استفاده نماییم. اکنون در بین بعضی از برج سازان استفاده از هنر ایرانی رواج یافته است. ما حداقل در لابی برج ها می بینیم که هنر ایرانی استفاده می گردد و این مورد سبب ارزش افزوده آن ساختمان شده است.
وی اضافه کرد: ما در غالب خانه ایرانی هم نشان دادیم که یک ساختمان با استفاده از این هنر چقدر می تواند ارزش افزوده مضاعف تولید کند. در سفر ریاست جمهوری به تبریز برای برنامه ۲۰۱۸ نخستین هتل کاروانسرای شاه عباسی کشور افتتاح شد. این کاروانسرای نزدیک شهرستان مرند از بین رفته بود اما با حمایت بخش خصوصی احیا شد و الان یکی از زیباترین هتل های ۵ ستاره کشور است که کاملا از صنایع دستی ایرانی در دکوراسیون آن استفاده شده است. شما برج سازان کمک کنید به این که بانی استفاده از صنایع دستی و هنر ایرانی در ساختمان سازی کشورمان شوید.
مونسان خاطرنشان کرد: چند سالی است که حراج آثار هنری در کشور راه افتاده و اقتصاد هنر شکل گرفته است. ما هم امیدواریم بزودی نخستین حراج آثار صنایع دستی کشور را همین امسال راه اندازی نماییم. این مورد علاوه بر اینکه بازاری برای تولید کنندگان بوجود می آورد برای خریدار هم ارزش افزوده ای بوجود خواهد آورد.
وی اضافه کرد: در حراج آثار هنری سال گذشته، نخستین اثری که فروخته شده صنایع دستی بود. این صنایع دستی یک هنر و اثر حجمی بود که بعنوان نخستین اثر در معرض فروش گذاشته شد. سرمایه گذاری ردن در بخش صنایع دستی به لحاظ اقتصادی هم آورده بوجود می آورد.
مونسان بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم جشنواره کاربرد صنایع دستی را در صنعت ساختمان سازی داشته باشیم و از کسانی که بیشتر در این حوزه بوده اند استفاده نماییم. از معاونت صنایع دستی هم می خواهیم که برج سازان برای دیدن نمایشگاه صنایع دستی دعوت شوند تا آنها هم با تولید کنندگان این حوزه آشنایی پیدا کنند چون یکی از ضعف های ما عدم معرفی صنایع دستی است. متاسفانه خیلی از سازمان های دولتی زمانی که می خواهند هدیه ای بدهند فقط دو رشته از هنرهای صنایع دستی را می شناسند در حالیکه ما ۲۹۵ رشته فعال صنایع دستی در ایران داریم.