سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مونسان: بزودی ۲۸۰ هتل ۴ و ۵ ستاره در ایران خواهیم داشت

مونسان: بزودی ۲۸۰ هتل ۴ و ۵ ستاره در ایران خواهیم داشت

تور مسافرتی: رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: با اتمام پروژه های در دست اجرا تعداد هتل های چهار و پنج ستاره ایران به ۲۸۰ هتل خواهد رسید.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، مراسم افتتاحیه رویداد همدان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سالن همایش های استانداری همدان برگزار گردید در این برنامه علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع مهمانان حاضر در این مراسم اظهار داشت: جای خوشبختی است که در اولین سال فعالیت دولت دوازدهم شاهد برگزاری رویدادهای ارزشمند بین المللی با محوریت گردشگری هستیم. برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸، تبریز ۲۰۱۸، جشن های ثبت جهانی آثار ایران و… نشاطی مضاعف به چرخه فعال گردشگری ایران داده است.
وی اظهار داشت: امروزه تردیدی برای مسئولان و برنامه ریزان توسعه باقی نمانده که گردشگری بهترین ابزار برای توسعه پایدار با کمترین هزینه اقتصادی و اجتماعی و بیشتری بازده است.
مونسان افزود: سال ۲۰۱۷ در حالی از جانب سازمان ملل متحد، گردشگری پایدار، ابزار توسعه نام گرفته بود که صنعت گردشگری همچنان به رشد خود ادامه داد. طبق آخرین آمار در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد ۷ درصدی و جابجایی یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون توریست بین المللی بوده ایم.
وی اظهار داشت: ایران با درک اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی و توسعه پایدار عزم خویش را برای ایفای سهم واقعی گردشگری کشورمان در اقتصاد داخلی و بین المللی جزم کرده است در این میان برگزاری رویدادهای بین المللی بعنوان یکی از ابزارهای کارآمد در معرفی مقاصد گردشگری می تواند نقش موثری در معرفی ظرفیت های این صنعت ایفا کند.
مونسان اظهار داشت: مبحث انتخاب یکی از شهرهای ایران بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ در نشست مقامات ارشد گفتگوی همکاری آسیا که در سال ۹۳ در بحرین برگزار گردید مطرح و مورد تایید نشست قرار گرفت. در همین راستا پیشنهاد شهر همدان از جانب ایران در دومین نشست وزرای گردشگری ACD عرضه و با استفاده از وزارت خارجه به دبیرخانه مجمع اعلام گردید.
وی افزود: انتخاب همدان بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی برگزاری کنمفرانس بین المللی همدان پایتخت گردشگری آسیای ۲۰۱۸ و برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان در کنار سایر رویدادهای برگزار شده در حال اجرا و رویدادهای آینده زمینه مناسبی برای تبلیغ ظرفیت های گردشگری استان است.
وی اضافه کرد: توزیع عادلانه ثروت از مسیر گردشگری میسر است. داشته های فرهنگی کشور از مسیر گردشگری قابل انتقال خواهد بود. تا پیش از دولت یازدهم در ایران ۱۲۵ هتل چهار و پنج ستاره داشتیم که این تعداد به ۱۵۸ هتل رسیده است. با اتمام پروژه های در دست این تعداد به ۲۸۰ هتل خواهد رسید.