سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رئیس جامعه هتلداران گفت: مسافران هتلها کم شدند، افزایش نرخ در دستور کار نیست

رئیس جامعه هتلداران گفت: مسافران هتلها کم شدند، افزایش نرخ در دستور کار نیست

تور مسافرتی: رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به کاهش تعداد مسافران هتلها نسبت به سال قبل اظهار داشت: حتی اگر هتلها افزایش نرخ داشته باشند بازهم هزینه های مصرفی به حدی بالا رفته که نمی تواند سودده باشد.

جمشید حمزه زاده درباره افزایش نرخ هتلها که هر سال اوایل مهر ماه انجام می شود، به خبرنگار مهر اظهار داشت: هر سال هتلها اول مهر می توانند طبق دستورالعمل افزایش نرخ داشته باشند اما امسال مشکلات ما آنقدر زیاد است که با افزایش نرخ هم حل نخواهد شد. هتلدار هر اندازه هم که نرخ را بالا ببرد باز هم این افزایش نرخ نه به اندازه سال قبل خواهد رسید و نه جبران هزینه ها را خواهد نمود چون هزینه های مصرفی و تمام شده سه برابر شده است.
وی افزود: اکنون خیلی از هتلها به مسافران تخفیف می دهند و این طور نیست که همه هتلداران از اول مهر افزایش نرخ داشته باشند ما هر سال یک بار در فصل پیک افزایش نرخ داشتیم اما شاید مهر ماه این افزایش اعمال نشود و یا زمان آن تغییر کند چون شرایط به گونه ای نیست که با افزایش نرخ، مسافر به هتل برود. همین الان هم با کاهش مسافر رو به رو شده ایم.
حمزه زاده اظهار داشت: جز چند هتل در شهرهای توریستی که تعداد آنها هم زیاد نیست بقیه هتلها طبق آنچه که گزارش می دهند با کاهش زیاد مسافر نسبت به سال پیش رو به رو شده اند. بنابراین خیلی از هتلها مبادرت به تعدیل نیروی انسانی شاغل در هتلها کرده اند و یا فوق العاده شغل که به کارمندان داده می شد را حذف و یا هزینه ها را کنترل کرده اند. رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه از مهر ماه سال قبل تا کنون هتلها افزایش نرخ نداشته اند بیان کرد: توان خرید مشتری کم شده و باید مانند همه دنیا به سمت عرضه و تقاضا برویم و ببینیم که چقدر تقاضا وجود دارد. با سازمان میراث فرهنگی درباره افزایش نرخ صحبتی نداشته ایم ولی در حال برگزاری چندین جلسه با فعالان اقتصادی و هتلداری هستیم تا راههای برون رفت از این وضعیت را پیدا نماییم.