سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
افزایش ۳۸ درصدی ورود گردشگران خارجی به خراسان جنوبی

افزایش ۳۸ درصدی ورود گردشگران خارجی به خراسان جنوبی

تور مسافرتی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال ورود توریست خارجی به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۸ درصدی رشد داشته است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، «حسن رمضانی»، امروز(۴ مهر)، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار نمود: زمانی می توانیم در حوزه گردشگری ادعای موفقیت نماییم که رسانه ها یاری رسان ما در این خصوص باشند.

وی ادامه داد: شعار امسال هفته گردشگری، «گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک»است، خاطرنشان کرد: در هفته گردشگری امسال، ۳۱ پروژه با یک ونیم میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی به بهره برداری می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: در بخش خصوصی هم ۲.۵ میلیارد تومان در مورد تعدادی پروژه هزینه شده که در هفته جاری به بهره برداری می رسد.

رمضانی اظهار نمود: برای اولین بار در سال گذشته، ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات شاخص استانی به حوزه گردشگری میراث فرهنگی استان تعلق گرفت که در زمینه تأمین آب، برق و گاز در مناطق گردشگری هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۳ تاکنون، ۳۱ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریال اعتبار ملی و ۵۴ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال اعتبار استانی به این حوزه داده شده است.

وی اظهار داشت: فصل گردشگری در خراسان جنوبی از اواخر شهریورماه تا اواسط خردادماه است که در ایام گذشته دو تور گردشگری از کشورهای سوئیس و لهستان میهمان این استان بوده اند.

رمضانی اظهار نمود: از هفته گردشگری سال قبل تا هفته گردشگری امسال، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در بخش گردشگری هزینه شده است.

وی تصریح کرد: تبدیل باغ عمارت معصومیه به هتل سنتی از پروژه های در دست اجراست که در مرحله پایانی قرار داشته و دارای بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و امید است که در بهمن ماه امسال راه اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: عملیات اجرایی هتل سنتی در عمارت شوکت آباد هم آغاز و فاز اول آن به راه افتاده است و فاز دوم آن که تولید واحد اقامتی در هتل شوکت آباد است، در دست اقدام قرار دارد.

رمضانی از افتتاح اولین کمپ بیابانی در دهسلم نهبندان اطلاع داد و اظهار داشت: این کمپ و اقامتگاه بیابانی در روستای دهسلم نهبندان با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی و ملی است که در هفته گردشگری سال جاری افتتاح می گردد.

وی ادامه داد: افتتاح سه دفتر گردشگری و مسافرتی در شهرستان های بیرجند، بشرویه و طبس در هفته گردشگری سال جاری از دیگر برنامه های میراث فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ورود توریست خارجی به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۸ درصدی رشد داشته است.

رمضانی خاطرنشان کرد: در هفته گردشگری امسال، کلنگ زنی هتل دو ستاره شهرستان فردوس با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال انجام می گردد.