سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
افتتاح اولین موزه صنایع دستی ایل سنگسر در مهدیشهر

افتتاح اولین موزه صنایع دستی ایل سنگسر در مهدیشهر

تور مسافرتی: نخستین موزه صنایع دستی ایل سنگسر در استان سمنان، با حضور جمعی از مسئولان و علاقمندان در شهرستان مهدیشهر راه اندازی شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، محمدتقی اعرابی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر در مراسم افتتاح این موزه اظهار نمود: این موزه تلاشی برای رونق صنعت صنایع دستی است و زمینه تولید اشتغال پایدار در منطقه را فراهم می آورد.
وی، هدف از طریق اندازی این موزه را دانش افزایی در زمینه هنرهای اصیل فراموش شده و موضوعات در رابطه با آن، معرفی و احیاء صنایع دستی به علاقه مندان، راه اندازی بازار تولید و عرضه این محصولات در بازار فروش و رونق کسب و کار عنوان نمود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر با اشاره به اینکه در این موزه، فرهنگ و هنر اصیل سنگسری به نمایش گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: این موزه یادگار هنر و عشق زنان و مردان و عشایر سنگسری است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو موزه در مهدیشهر فعال است، اضافه کرد: در حال رایزنی برای تولید موزه مردم شناسی شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد هستیم.
حسن ارگی، فرماندار شهرستان مهدیشهر هم اظهار داشت: ایل سنگسر ظرفیت بزرگی در تمام زمینه های فرهنگی و گردشگری و… دارد و این موزه تبلور بخشی از این داشته های فرهنگی است. گردشگری محور توسعه شهرستان مهدیشهر است؛ با تقویت محور از کویر تا کرانه، این شهرستان به محل جذب گردشگران با ذائقه های مختلف تبدیل می گردد.
حسن پاکزادیان، مدیر موزه صنایع دستی ایل سنگسر هم اظهار داشت: این موزه شامل بخش های مختلفی همچون چرمینه و دوخت چرم، کار با چوب، ساخت قفل و کلیدهای چوبی، کار با مس قلمکاری و قلمزنی، آهنگری و سفال و سوزن دوزی است. بخش فروشگاه این موزه هم بزودی راه اندازی می گردد و در این بخش سوغات سنگسر همچون نان سنتی این منطقه که شامل ۴۲ نوع نان مختلف می گردد و لبینات معروف ایل در این موزه بعنوان سوغات شهرستان مهدیشهر عرضه می گردد.
در مراسم افتتاح موزه صنایع دستی ایل سنگسر، فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر، جمعی از موثرین و مدیران شهرستانی، مدیر موزه های استان و علاقمندان حضور داشتند.