سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
غارهای زیرزمینی کنزق اردبیل احیا می شوند

غارهای زیرزمینی کنزق اردبیل احیا می شوند

تور مسافرتی: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: با احیای غارهای زیرزمینی کنزق، ظرفیت جدید گردشگری تاریخی در شهر سرعین تعریف می گردد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، نادر فلاحی در بازدید از این منطقه تاریخی خاطرنشان کرد: غارهای دست کند کنزق از اعجازهای معماری صخره ای کشور به حساب می آید و به لحاظ خصوصیت های منحصر به فرد جزو آثار شاخص معماری صخره ای است.
وی اضافه کرد: طی ماه های اخیر عملیات کاوش و بازگشایی در غارهای زیرزمینی شروع شده و تابحال به همت باستان شناسان سه غار بازگشایی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به اینکه در طول روند کاوش، مطالعات جامع از قدمت غارها و حیات انسان در این منطقه انجام می شود، افزود: در عین حال با بازگشایی اجرای طرح های جدید و استفاده از فضای غارها با هدف جذب گردشگران در دست مطالعه است.
به قول فلاحی، اداره کل میراث فرهنگی استان بهسازی راه دسترسی و سنگفرش مسیر ارتباطی غارهای زیرزمینی تا روستای کنزق را هم بر عهده گرفته است.
وی بیان کرد: با پیگیری مستمر اعتبار مناسب جهت انجام عملیات کاوش و تقویت زیرساخت ها در نظر گرفته شده است و ساماندهی این منطقه تاریخی با جدیت دنبال می گردد.