سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور: تدوین سند توسعه گردشگری اولویت مهم سازمان میراث فرهنگی است

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور: تدوین سند توسعه گردشگری اولویت مهم سازمان میراث فرهنگی است

تور مسافرتی: رشت- معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه تدوین سند توسعه گردشگری مهم ترین اولویت سازمان است، اظهار داشت: تبلیغات در حوزه اطلاع رسانی حلقه مفقوده معرفی گردشگری ایران است.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، محمد خیاطیان ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی گیلان که در سالن اجتماعات بانک ملی در رشت برگزار شد، اظهارکرد: راهپیمایی اربعین حسینی (ع) بعنوان یک میراث معنوی ثبت ملی شده است.
خیاطیان اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی با این اقدام سهمی کوچک در تشویق و حمایت هموطنان در این حرکت معنوی و حماسه حسینی ایفا کرده است.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالای گیلان در توسعه صنعت گردشگری اظهار داشت: جنگل های هیرکانی با قدمت ۷ هزار ساله، دریای خزر، آب و هوای معتدل و شرایط جغرافیایی مناسب همچون ظرفیت های گیلان است که قابلیت بالایی در توسعه صنعت گردشگری داشته و باید با بهره گیری از این ظرفیت ها در حوزه گردشگری نقش به سزایی ایفا نماییم.
ضرورت بهره گیری از صنعت گردشگری در حل مشکلات اقتصادی کشور
خیاطیان به بوم گردی بعنوان اصل مهم گردشگری اشاره و بیان کرد: باید از این ظرفیت در جهت جذب و ماندگاری توریست بهره گرفت چونکه بوم گردی از ظرفیت های موجود گیلان بوده که از رشد قابل توجهی برخوردار می باشد.
وی خواهان بهره گیری از صنعت گردشگری در جهت رفع بخشی از مشکلات اقتصادی و ارزی کشور شد و اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی بعنوان متولی حوزه گردشگری باید در برنامه ریزی، تولید زیرساخت های گردشگری و تعامل بین دستگاه ها نقش داشته باشد.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه باید تهدیدها را برطرف و به فرصت تبدل کرد، بیان کرد: پسماند و انباشت زباله با وجود تمام تلاش ها صورت گرفته برای مدیریت و ساماندهی آن، هنوز معضل بزرگ استان است که باید رفع گردد.
وی با اشاره به اینکه هیچ سازمانی بدون برنامه ریزی نمی تواند به اهداف بلندمدت خود دست یابد، خاطرنشان کرد: با چشم انداز ترسیم شده در حوزه گردشگری در افق ۱۴۰۴ فاصله داریم و نتوانسته ایم به علت فقدان برنامه ریزی از ظرفیت های موجود بهره لازم را ببریم.
فعالیت۴۲۱ واحد بوم گردی در گیلان
خیاطیان تدوین سند توسعه گردشگری را یکی از اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و اضافه کرد: کریدور گردشگری با استفاده از ظرفیت های منطقه ای، تعریف شده تا سبب جذب توریست شود.
وی با اشاره به اینکه نبود تبلیغات مناسب در حوزه اطلاع رسانی یکی از اشکالات عرضه نشدن ظرفیت های گردشگری کشور است، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و تبلیغات حلقه مفقوده معرفی ظرفیت های گردشگری کشور است.
خیاطیان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه گردشگری، اضافه کرد: منابع دولت در تامین نیازهای گردشگری محدود بوده و باید از پتانسیل بخش خصوصی برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده استفاده نمود.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی در ادامه به فعالیت ۴۲۱ واحد بوم گردی در استان گیلان اشاره و اظهار داشت: تابحال ۱۲۹ طرح سرمایه گذاری و گردشگری در این استان به بهره برداری رسیده است.