سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
تپه باستانی که خلاف در آن زیاد شده!

تپه باستانی که خلاف در آن زیاد شده!

تور مسافرتی: سپس انتشار خبری در فضای مجازی در خصوص تخریب تپه باستانی ˮپری جاˮ در قائمشهر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان این سوژه را تکذیب نمود.
محسن باستانی در گفت وگو با ایسنا در واکنش به تخریب تپه باستانی “پری جا”، اظهار داشت: هرچند “پری جا” دارای ثبت ملی است اما متاسفانه طی سال های گذشته به محلی برای دپوی زباله های ساختمانی تبدیل گشته بود.
وی اظهار نمود: تپه “پری جا” اثر ثبتی است اما به سبب آنکه در ملک خصوصی قرار دارد و باز به سبب نیزارهای به وجود آمده در بالای تپه، مکانی را برای حفاری های غیرمجاز برخی افراد سودجو فراهم نموده بود اما صاحب زمین به جهت اینکه اشراف بهتری بر تپه “پری جا” داشته باشد مبادرت به از بین بردن نیزار کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی قائمشهر اشاره کرد: صاحب این ملک با لایه برداری، نخاله های ساختمانی دپو شده بر روی این تپه را از بین برد تا سطح آن عاری از هرگونه زباله و نخاله شود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، ” پری جا” تپه ای باستانی در قائم شهر است که علاوه بر ناشناخته بودن این مکان، هر روز از طرف سودجویان تهدید می شود، این محوطه باستانی که متعلق به ۳۰۰۰ سال پیش است در سال های ۹۰ و ۹۱ از طرف باستان شناسان کاوش شده بود.