سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
گزارش مهر از نمایشگاه صنایع دستی فجر نمایش کیف با طرح برج طغرل در نمایشگاه صنایع دستی

گزارش مهر از نمایشگاه صنایع دستی فجر نمایش کیف با طرح برج طغرل در نمایشگاه صنایع دستی

به گزارش تور مسافرتی کیف هایی با طرح برج طغرل، آزادی و ارگ بم در کنار آثار فاخر دیگر در نمایشگاه صنایع دستی فجر به نمایش گذاشته شده است این کیف ها تعجب بازدیدکنندگان را برمی انگیزد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، سومین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر از ۱۲ بهمن برگزار شده وتا ۲۲ بهمن در سه تالار از تالارهای خانه هنرمندان ایران برپاست. در این نمایشگاه ۱۷۱ اثر از ۸۰۰ اثری که به مرحله داوری رسیده بودند؛ به نمایش گذاشته شده اند. روز هفدهم بهمن ماه هم مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان این نمایشگاه برپا می شود.
این آثار فاخر صنایع دستی و هنرهای سنتی شامل رشته های قلم زنی معرق، مشبک، فلز، زیورآلات، سوزن دوزی، سفال، سرامیک، چرم و… است. در بین آنها سوزن دوزی های حور بی بی از استان سیستان و بلوچستان هم دیده می شود. بعضی از این آثار همچون پارچه های سوزن دوزی شده و یا معرق و مشبک ها بسیار پرکار و فاخر هستند.

کیف با طرح برج طغرل از بین ۱۷۱ اثر به نمایش گذاشته شده که بیشتر آنها نشان ملی دارند، بعضی از آثار تعجب بازدیدکنندگان را بر می انگیخت همچون کیف هایی چرمی با طرح برج طغرل، ارگ بم یا برج آزادی. در باره این آثار هیچ توضیحی درباره محل تولید اثر و… داده نشده است و تنها اطلاعاتش محدود به نام خالق اثر و هنر به کار رفته در اثر می شود. در بین این آثار همینطور یک تابلوی نگارگری از رحیم عظیمی به نمایش گذاشته شده است. این هنرمند جوان به علت سانحه برق گرفتگی دو دست خویش را از دست داده و با انگشتان پا تابلوی نگارگری فاخری را بوجود آورده در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. مقرر است به ۶ نفر از هنرمندان برگزیده این نمایشگاه نشان سرو سیمین داده شود. ۶ نفر دیگر هم دیپلم افتخار خواهند گرفت. این نمایشگاه که مصوبه شورای فرهنگی انقلاب اسلامی را دارد، سومین دوره ای است که در روزهای دهه فجر برپا می شود و آثار نمایش داده شده در آن قابل فروش نیستند.