سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛ از سالگرد ثبت جهانی شهر یزد تا سرو قلیان در محوطه موزه

میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛ از سالگرد ثبت جهانی شهر یزد تا سرو قلیان در محوطه موزه

به گزارش تور مسافرتی برگزاری نشست خبری ثبت جهانی شهر یزد، گودبرداری در حریم کاخ گلستان، اعتراض فعالان گردشگری به نمایشگاه گردشگری سلامت اکو همچون خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، در این هفته مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد و شهردار شهر یزد نشست خبری دومین سالروز ثبت جهانی این شهر را در تهران برگزار کردند.
در این برنامه سیدمصطفی مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد بیان کرد که پارسال هیچ تخریب عمدی در بناهای تاریخی بافت قدیمی یزد رخ نداده است.
وی همینطور در مورد اعتبار در نظر گرفته شده برای پایگاه میراث جهانی یزد هم بیان کرد که حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که فقط ۵۰۰ میلیون تومان آن به پایگاه میراث جهانی یزد اختصاص یافت.
احمدی مدیر کل دفتر بناها و بافت های تاریخی گفت ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بودجه استانی میراث فرهنگی بوده است. همینطور امسال ۱.۵ میلیون یورو از راه اتحادیه اروپا برای بافت تاریخی یزد اختصاص یافته است.
سرپرست مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی در حکمی از جانب رئیس سازمان میراث فرهنگی انتخاب شد. معصومی راد این مسئولیت را پذیرفت.
این هفته خبرگزاری مهر در گزارشی از فعالان گردشگری سلامت به نحوه برگزاری نمایشگاه کشورهای عضو اکو پرداخت. در این گزارش آمده بود که برخی از فعالان گردشگری سلامت اعلام می کردند این نمایشگاه که در اردبیل برگزار شده بود در سطح استانی بود نه بین المللی. و یا اینکه مسئولان کشورهای عضو اکو در آن حضور نداشتند.
این هفته کافه موزه نقاشی پشت شیشه به علت سرو قلیان از وزارت بهداشت اخطار گرفت. این کافه یکی از بحث برانگیزترین کافه هایی بود که اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به آن مجوز داده است.
در این هفته همینطور فضای مجازی درباره گودبرداری در حریم کاخ گلستان و نزدیکی تکیه دولت اطلاع داد. این گودبرداری در حالی انجام گرفته است که گفته می شود مجوز آن به صورت شفاهی از جانب سازمان میراث فرهنگی عرضه شده و ارتفاع آن آنقدر نیست که بتواند حریم منظری کاخ گلستان را برهم بزند.