سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
۱۵۲ اثر صنایع دستی از ۸ استان کشور نشان ملی مرغوبیت دریافت نمودند

۱۵۲ اثر صنایع دستی از ۸ استان کشور نشان ملی مرغوبیت دریافت نمودند

تور مسافرتی: مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی کشور از برگزیده شدن ۱۵۲ اثر از ۸ استان کشور، در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی کشور خبرداد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، حسین خواجه بیدختی اعلام نمود: در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی کشور از تاریخ ۶ لغایت ۹ مهرماه سال جاری به میزبانی شیراز، ۳۵۶ اثر صنایع دستی از استانهای فارس، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، کهگلیویه و بویراحمد و بوشهر مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت که درانتها ۱۵۲ اثر موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت و برتری شدند.
وی درباب شاخص انتخاب آثار گفت: مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیبا شناسی سنتی، نو آوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات همچون معیارهای انتخاب این محصولات بوده است. مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی کشور عنوان کرد: در این دوره، ۴۹ اثر از استان فارس، ۱۷ اثر از بوشهر، ۱۲ اثر از خراسان جنوبی، ۴ اثر از کهگلیویه و بویراحمد، ۲۵ اثر از سیستان و بلوچستان، ۷ اثر از هرمزگان، ۱۷ اثر از خوزستان و ۲۱ اثر از کرمان، نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی دریافت نمودند.

منبع: