سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
توصیه به زائران اربعین به شمال عراق نروید

توصیه به زائران اربعین به شمال عراق نروید

به گزارش تور مسافرتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با عنایت به ناآرامی های بغداد و بسته شدن مرز خسروی، به زائرین سفارش کرد: به شهرهای شمالی عراق، بخصوص سامرا و کاظمین سفر نکنید.
وزارت امور خارجه کشورمان به دنبال ناآرامی های پراکنده در عراق با صدور اطلاعیه ای از زائرین اربعین درخواست نمود «سفر خود به عراق را تا آرام شدن شرایط در آن کشور به تاخیر انداخته و به هشدارهای مسؤولان سیاسی و امنیتی اربعین توجه کامل داشته باشند.»
حجت الاسلام صحبت الله رحمانی ـ مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ـ در همین رابطه به ایسنا اظهار داشت: عراق با یک سری اعتراض های محلی روبه رو است که البته دولت این کشور تا کنون به ما اعلام رسمی نکرده که مانع سفر زائرین اربعین به عراق شویم. درحال حاضر فقط مرز خسروی بسته شده اما سه مرز دیگر برای تردد زائرین باز است.
او با اشاره به تدوام سفر کاروان های رسمی سازمان حج به عراق از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه با وجود گزارش برخی ناآرامی ها از بغداد، اظهار نمود: کاروان های رسمی عتبات تا قبل از این یک شب در شهر کاظمین (در نزدیکی بغداد) اقامت داشتند که با عنایت به شرایط موجود، سفر آنها به شهرهای کاظمین و سامرا در شمال عراق حذف گردیده است. به زائرانی که به قصد شرکت در مراسم پیاده روی اربعین به این کشور وارد می شوند هم سفارش اکید می شود به سمت شمال عراق حرکت نکنند.
رحمانی با بیان این که دولت عراق تا کنون درباره وضعیت امنیت در داخل کشور و تشدید تدابیر امنیتی، اعلام رسمی نداشته است، در جهت اطلاعیه وزارت خارجه کشورمان و با عنایت به مسدود شدن مرز خسروی، اظهار داشت: ما هم از زائرین اربعین درخواست می نماییم سفر خویش را یکی دو روز به تاخیر اندازند تا شرایط آرام شود.
بنا بر اعلام دبیر ستاد مرکزی اربعین، مرز خسروی با عنایت به شرایط داخل عراق، تا اطلاع ثانوی بسته شده است. احمد محمدی فر گفته: این مرز به تقاضای طرف عراقی بسته شده است تا بتوانند شرایط و آمادگی لازم را احراز کنند.
گزارش هایی از بسته شدن مرز چذابه تا شب گذشته هم منتشر گردید که بنا بر اعلام مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج، این مرز الان باز و تردد زائرین و کاروان ها درحال انجام است.