سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
جذب طلبه ها به گردشگری

جذب طلبه ها به گردشگری

تور مسافرتی: دوره تخصصی «تربیت متخصص گردشگری دینی» برای طلاب انجام می شود. هدف از برگزاری چنین دوره ای ارتقا و توانمندسازی بخش گردشگری دینی عنوان شده است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدمصطفی میرفندرسکی، رئیس مؤسسه برگزارکننده این دوره های آموزشی است که اولین مرکز تخصصی گردشگری دینی در کشور معرفی شده است.
او توضیح داد: در امتداد توانمندسازی، ارتقا و آموزش فعالان بخش گردشگری دینی، موسسه آوای فطرت و معنویت با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همین طور مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه برپایه تحقیقات و پژوهش های علمی و میدانی در سال های گذشته در نظر دارد دوره تخصصی «تربیت متخصص گردشگری دینی» را از بین طلاب واجد شرایط با پذیرش محدود برگزار کند.
وی با اعتقاد بر این که این دوره کوتاه مدت با بهره مندی از اساتید مجرب، تاثیر بسزایی در شناخت صحیح از صنعت گردشگری، گردشگری دینی و بایسته های فعالیت در آن خواهد داشت، بیان کرد: توانمندسازی طلاب در پاسخگویی صحیح به سوالات مذهبی گردشگر ها از اهداف این دوره است.
میرفندرسکی اظهار داشت: پژوهشگرانی که تمایل دارند نحوه صحیح تعامل با غیرمسلمانان را طبق مبانی اسلامی بیاموزند و طلابی که مشتاق شناخت صحیح و دقیق از صنعت توریسم، گردشگری دینی و بایسته های فعالیت در آن هستند و فراگیرانی که تمایل دارند در گردشگری دینی و اقسام متنوع آن شامل گردشگری مذهبی، زیارتی، معنوی و آئینی نقش ایفا کنند، در این دوره تخصصی نام نویسی کنند.
او، بهره مندی از اساتید مجرب حوزوی و صنعت توریسم، آشنایی صحیح با صنعت گردشگری و گردشگری دینی و زیرمجموعه های آن همچون مذهبی، زیارتی، معنوی و آئینی با رویکرد بین المللی، آشنایی با اسلوب و بایسته های ارائه مباحث دینی به توریست، توانمندی در پاسخگویی صحیح به سوالات مذهبی توریست، اعطاءگواهینامه معتبر از حوزه علمیه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همکاری با افراد برتر دوره برای کارهای میدانی در عرصه گردشگری دینی را از مزایای این دوره تخصصی برشمرد.
وی شرایط پذیرش در این دوره را چنین تشریح کرد: اتمام پایه ۱۰ (کتبیوشفاهی)، تسلط کامل به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، آلمانی، چینی یا روسی، حداقل سه سال سابقه تبلیغی، فعالیت در فضای بین الملل (فضای مجازی و حقیقی)، روحیه فعالیت در فضای گردشگری و ارسال رزومه همچون شرایط پذیرش در دوره تخصصی «تربیت متخصص گردشگری دینی» است.
به گفته رئیس این موسسه، ثبت نام در این دوره تا تاریخ جمعه ۱۳۹۸/۱۰/۱۳ بوسیله سایت www.voifs.com انجام می شود. دوره های آموزشی نیز بعد از انجام مصاحبه در ایام پنجشنبه ۹۸/۱۰/۲۶، جمعه ۹۸/۱۰/۲۷، پنجشنبه ۹۸/۱۱/۳ و جمعه ۹۸/۱۱/۴ برگزار می شود.

منبع: