سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
یک مسئول: صادرات صنایع دستی از استان مرکزی به بیشتر از ۴۶ هزار دلار رسید

یک مسئول: صادرات صنایع دستی از استان مرکزی به بیشتر از ۴۶ هزار دلار رسید

تور مسافرتی: ایسنا/مرکزی معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی استان مرکزی از صادرات بیشتر از چهل و شش هزار دلاری صنایع دستی از استان به خارج از کشور آگاهی داد.
قاسم کاظمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به عملکرد موفق استان مرکزی از شروع سال ۹۸ تابحال در حوزه صنایع دستی بیان کرد: امسال تابحال میزان صادرات صنایع دستی در استان مرکزی بالغ بر ۴۶ هزار و ۴۰۰ دلار بوده است.
وی با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی از استان مرکزی به صورت چمدانی انجام می شود، اضافه کرد: اقلام صادر شده شامل مینای فلز، گیوه، احجام چوبی(پیکرتراشی)، قلم زنی(فلزکاری)، سفال و آثار چوبی است که به حدود ۸ کشور دنیا صادر گردیده است.
کاظمی مقصد صنایع دستی صادر شده استان مرکزی را اروپا و آسیا و کشورهایی چون انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، یونان، عراق، ترکیه، هند و کانادا برشمرد و اظهار داشت: علاوه بر کشورهای خارجی، صنایع دستی استان به استان هایی چون کرمانشاه، لرستان، شیراز و تهران نیز ارسال می شود.
وی افزود: سال قبل ۳۶ هزار دلار صادرات صنایع دستی از استان مرکزی صورت گرفت که باتوجه به میزان صادرات امسال، رشدی بالغ بر ۱۰ درصد در این عرصه حاصل شده است.

منبع: