سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
راهیابی ۱۷ اثر صنایع دستی استان مرکزی به جشنواره فجر

راهیابی ۱۷ اثر صنایع دستی استان مرکزی به جشنواره فجر

تور مسافرتی: ایسنا/مرکزی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از راهیابی ۱۷ اثر صنایع دستی هنرمندان استان شامل رشته های فلز، آثار چوبی، تذهیب، ساز و سفال به جشنواره سراسری فجر آگاهی داد.
بر طبق اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، قاسم کاظمی امروز دوشنبه، هفتم بهمن ماه با بیان این خبر اظهار داشت: ۱۷ اثر هنری از ۱۱ هنرمند صنایع دستی استان به چهارمین دوره جشنواره سراسری صنایع دستی فجر راه پیدا کردند.
کاظمی اضافه کرد: از این آثار، یک اثر ساز سنتی تار مربوط به “امین کشاورز” دارنده مهر اصالت جهانی و نشان ملی مرغوبیت است.
وی در ادامه اظهار نمود: استان مرکزی در سه دوره برگزاری این جشنواره، شرکت کرده بود که محمدمهدی باباخانی در رشته قلمزنی و “محمد خورشیدی” در رشته مشبک فلز موفق به کسب نشان برتر شدند، اما در این دوره با حضور ۱۷ هنرمند استان در جشنواره حاضر شده ایم و امید بسیاری داریم که در چند رشته موفق به کسب نشان برتر شویم.
کاظمی درانتها اظهار داشت: حضور موفق هنرمندان استان در جشنواره ها، دریافت نشان های جهانی و ملی و همچنین فروش مطلوب محصولات تولیدی، حاکی از هنر کیفی، اصیل و در عین حال به روز هنرمندان استان است که غیر از اشتغال زایی و بهره اقتصادی، به صورتی صادرات فرهنگ استان نیز شمرده می شود.

منبع: