سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
لاریجانی خبر داد؛ تقویم رویدادهای گردشگری ۲۰۲۰ سازمان اکو اعلام گردید

لاریجانی خبر داد؛ تقویم رویدادهای گردشگری ۲۰۲۰ سازمان اکو اعلام گردید

به گزارش تور مسافرتی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: تقویم رویدادهای گردشگری ۲۰۲۰ سازمان اکو اعلام گردید که به باعث آن، ایران چهار برنامه مصوب شورای برنامه ریزی اکو را برگزار می نماید.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: پیرو برگزاری سی امین اجلاس شورای برنامه ریزی منطقه ای سازمان همکاریهای اقتصادی (ECO-RPC) در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ دی در تهران و حضور دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری در این رویداد، مصوبات بخش گردشگری و تقویم کلی رویدادهای ۲۰۲۰ سازمان مذکور اعلام گردید.
وی اضافه کرد: بر مبنای مصوبه مذکور معاونت گردشگری متولی برگزاری ۴ رویداد شامل: «ششمین جشنواره بین المللی غذای اکو – جاده ابریشم» در تاریخ ۹-۷ خرداد ۹۹، «کارگاه آموزشی آشپزی» در تاریخ ۹-۷ خرداد ۹۹، «مجمع رؤسای انجمن ها، اتحادیه ها و سایر ذینفعان گردشگری اکو» ۱۱-۹ تیر ۹۹ و «سومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو» هم در سال پیش رو، خواهد بود.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون نشست های هماهنگی با مجری رویدادهای مذکور و تعیین ریز برنامه ها و سایر ذینفعان شروع شده است. بر این اساس برگزاری «ششمین جشنواره بین المللی غذای جاده ابریشم اکو» و هم «نشست و کارگاه آشپزی» در حاشیه آن به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، «مجمع رؤسای انجمن ها، اتحادیه ها و سایر ذینفعان گردشگری اکو به شرکت «مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی» و هم برگزاری «سومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو» به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران سپرده شده و تعاملات مورد نظر به منظور بهره مندی حداکثری از برنامه های پیش رو در دستور کار قرار گرفته است.
لاریجانی اظهار داشت: در بیست ونهمین نشست شورای برنامه ریزی اکو در آذرماه سال ۱۳۹۷ مبحث انتخاب پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو از جانب ایران پیشنهاد شده و بعد از عرضه گزارش توجیهی و مکانیزم انتخاب پایتخت از میان شهرهای کشورهای عضو اکو، مبحث در نشست وزرای گردشگری اکو در شهر خجند تاجیکستان در تاریخ ۱۲-۱۱ مهرماه ۱۳۹۸ مطرح و از جانب وزرای گردشگری کشورهای عضو مورد تأیید و استقبال قرارگرفته است. در این جلسه همچنین، شهرهای ساری و اردبیل بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ انتخاب گردیده است. در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران همینطور میزبانی پنجمین نشست وزرای گردشگری و هفتمین نشست کارشناسان ارشد اکو را در سال ۲۰۲۲ همزمانی با برگزاری رویداد ساری ۲۰۲۲ میزبانی خواهد نمود.
وی در ادامه اظهار داشت: شورای برنامه ریزی منطقه ای از ارکان اصلی سازمان همکاری اقتصادی اکو به شمار می آید که حداقل یک مرتبه در سال و پیش از اجلاس سالانه شورای وزیران تشکیل جلسه می دهد. این شورای برنامه ریزی منطقه ای، سیاست ها و راهبردهای پایه و برنامه های اکو را برپایه رهنمودهای شورای وزیران تدوین می کند.
تنظیم تقویم سالانه اکو برای تصویب در شورای وزیران، بررسی فعالیتهای اقتصادی دبیرخانه اکو، تهیه گزارش اقتصادی سالانه اکو، بررسی پیشرفت اجرای برنامه ها و پروژه های سازمان به صورت سالانه و بررسی اولویت های راهبرد همکاری اقتصادی به صورت هر دو سال یکبار از وظایف دیگر این شوراست.