سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
سامانه بازدید مجازی بناهای تاریخی استان مرکزی افتتاح شد

سامانه بازدید مجازی بناهای تاریخی استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش تور مسافرتی مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: سامانه بازدید مجازی از بناهای تاریخی و مناطق گردشگری و فرهنگی این استان با عنایت به تداوم پویش خانه نشینی افتتاح شد.
بر مبنای اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی، علیرضا ایزدی اضافه کرد: مردم در چارچوب یک سنت قدیمی در روزهای نوروز بازدید از مناطق تفریحی و گردشگری را در برنامه خود قرار می دهند، اما سال جاری با عنایت به شیوع کووید ۱۹ و ماندن در خانه این امکان مسیر نیست و برای پرکردن اوقات فراغت بهره گیری از فضای مجازی در بخش گردشگری استان مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار نمود: با راه اندازی این سامانه می توان از فرصت بوجود آمده برای بازدید مجازی از موزه ها، ابنیه تاریخی و مراکز تفریحی در چارچوب تور مجازی برخوردار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: مردم با رفتن به پیج اینستاگرامی اداره کل میراث فرهنگی به آدرس Markazi_cthh می توانند با مکان های گردشگری و تاریخی استان آشنا گردند.
ایزدی، مکان های عرضه شده دیدنی و گردشگری استان را شامل مسجد جامع ساوه، حمام و موزه چهار فصل اراک، بازار تاریخی اراک، قنات جهانی ابراهیم آباد، گنبد چارسوق، قلعه سالار محتشم خمین، موزه مفاخر اراک، موزه سنگ و جواهر، موزه آشتیان، تفرش، فراهان، ساروق، کمیجان عنوان نمود.
گفتنی است بیشتر از دو هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تابحال در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.