سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
استاندار سمنان عنوان کرد: برحذرداشتن وزارت میراث فرهنگی از نگاه کاسب کارانه به برخی آثار تاریخی

استاندار سمنان عنوان کرد: برحذرداشتن وزارت میراث فرهنگی از نگاه کاسب کارانه به برخی آثار تاریخی

به گزارش تور مسافرتی سمنان استاندار سمنان بر لزوم دوری جستن وزارت میراث فرهنگی از آنچه نگاه کاسب کارانه به برخی آثار تاریخی می خواند اصرار کرد و اظهار داشت: اجاره بهای بالا و مقررات دست و پاگیر مانع جذب سرمایه گذاری در این بناهای تاریخی شده است.
علیرضا آشناگر در دیدار با مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی کشور اظهار نمود: ایجاد مرکز آموزش هتلداری، گامی موثر در توسعه گردشگری در این استان پهناور است.
استاندار سمنان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کارهای پیشگیرانه و درمانی بمنظور مهار این ویروس در کشور اظهار داشت: برای فعالیت مجدد مراکز گردشگری و مسافر پذیر باید همچنان منتظر مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا بود و تنها با تایید این ستاد، امکان فعالیت اینگونه مراکز فراهم خواهد شد.
آشناگر با تاکید بر وجود صدها ظرفیت و پتانسیل گردشگری در سطح استان سمنان بر لزوم تبدیل این استان از معبر به مقصد اصرار کرد و اضافه کرد: سالانه میلیون ها مسافر و زائر حضرت امام رضا مقابل السلام حداقل یکی از مسیرهای رفت یا برگشت خودرا از این استان انتخاب می کنند و پس این استان می تواند بجای معبر، تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری کشور شود.
این مقام ارشد اجرایی افزود: مجموعه مدیریت استان آمادگی دارد تا با ارائه برنامه های مختلف و تامین زیر ساخت های لازم، تلاش کند تا گردشگران و مسافران، این استان را بعنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نموده و یا حداقل میزان ماندگاری خودرا در این استان بالا برند.
آشناگر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و بیان آثار مخرب و خسارات اقتصادی ناشی از این بیماری اظهار داشت: یکی از گروه های مرجع که به شدت از این محل گرفتار لطمه جدی شده است مجموعه هتلداران و ارائه دهندگان خدمات اقامتی و گردشگریست و بدین جهت انتظار می رود که بعد از ریشهکنی این بیماری و بمنظور فعالیت مجدد و پویای این صنف، مساعدت های لازم و حمایت جدی از آنها صورت گیرد.
استاندار سمنان همین طور با اشاره به وجود چهار هتل ایرانگردی و جهانگردی در سطح استان بر لزوم رسیدگی و توجه به این مراکز اصرار کرد و اظهار داشت: باید نوسازی مبلمان مناسب و بازسازی نمای ورودی این مراکز در اسرع وقت صورت گیرد.
آشناگر همین طور عنوان کرد: یکی از مزیتهای استان سمنان، داشتن زمینهای فراوان است و در مجموعه ی هتل های گردشگری استان و به ویژه شهرستان سمنان نیز شاهد وجود زمین های بلا استفاده ی زیادی هستیم که لازم است با ایجاد مراکز خاص همچون مرکز آموزش هتل داری از این ظرفیت استفاده بیشتری شود.
استاندار افزود: در استان سمنان، کاروانسراهای زیادی وجود دارد که ظرفیتی بسیار مناسبی برای افزایش میزان توریست و تولید ثروت هستند اما متاسفانه در بعضی موارد به سبب اجاره بهای بالا و قوانین دست و پاگیر وضع شده، عملا بدون سرمایه گذار و علاقمند رها شده و از همین رو انتظار می رود وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آسان سازی قوانین و مقررات و نیز کاهش اجاره بهای اینگونه اماکن تاریخی، زمینه ی استفاده ی مناسب و سرمایه گذاری توجیه پذیر در این مراکز را بیش از پیش فراهم آورد.
آشناگر بر ضرورت پرهیز وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نگاه کاسب کارانه اصرار کرد و اظهار داشت: انتظار می رود وزارت میراث فرهنگی در همین راستا حتی در بعضی موارد از خودش نیز برای اعتلای اهداف این وزارتخانه هزینه کند.
استاندار سمنان همین طور در این دیدار با اظهار نارضایتی از روند ایجاد مرکز فرهنگی شهرستان سرخه اظهار داشت: استانداری سمنان با قبول تمامی مسئولیت ها دو بار پی در پی با صدور دستور ترک تشریفات کوشش کرد تا زمینه ی لازم جهت جذب سرمایه گذار و آغاز فرآیند ساخت این مرکز را فراهم آورد اما بنظر می رسد این وزارتخانه می بایست به صورت جدیتر به این مقوله ورود کرده و تکلیف را روشن سازد.
استاندار همین طور با اظهار رضایت از تلاش مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: مدیرکل جوان و با انگیزه میراث فرهنگی استان، تحرک خوبی به وجود آورده اما اگر حمایت و پشتیبانی لازم از طرف مرکز انجام نشود این تلاش ها به فرجام نخواهد رسید پس لازم است تا وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اتخاذ تمهیدات لازم و تامین اعتبارات مورد نیاز، زمینه ی بسط و توسعه گردشگری و تکمیل مراکز فرهنگی و اقامتی استان را فراهم آورد.

منبع: