سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
سفارش نامه ای برای بازگشایی احتمالی موزه ها در زمان کرونا

سفارش نامه ای برای بازگشایی احتمالی موزه ها در زمان کرونا

تور مسافرتی: انجمن موزه های آمریکا (AAM) از موزه های دنیا خواست تا در صورت امکان باز شدن موزه ها ملاحظاتی خاص را در نظر بگیرند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، انجمن موزه های آمریکا (AAM) ۲۸ آپریل (۹ اردیبهشت) سفارش نامه ای را با عنوان «ملاحظاتی برای بازگشایی موزه ها» منتشر کرد؛ سفارش نامه ای که به سبب امکان باز شدن موزه ها پس از تعطیلی چند هفته ای آنها با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا منتشر گردید.
پیشنهادهای انجمن موزه های آمریکا در این راستا متوجه موزه هایی می شود که برنامه های منعطفی برای بازگشایی در نظر می گیرند که به صورت مرتب و برمبنای آخرین اطلاعات و یافته ها بررسی و بروزرسانی شود.
سفارش نامه انجمن موزه های امریکا برمبنای بهترین و آخرین اطلاعات موجود تهیه شده و قرار نیست جایگزین دستورالعمل های مقامات رسمی بهداشتی، متخصصان پزشکی و دولت های فدرال، ایالتی یا محلی شود. همین طور از موزه ها درخواست می شود مشاوره های حقوقی و دیگر مشاوره های متناسب با شرایط خودرا نیز دریافت نمایند.
در زیر سفارش نامه انجمن موزه های آمریکا شامل نکاتی برای بازگشایی موزه ها آمده است:
– تدوین برنامه زمانی مرحله به مرحله
– اولویت دهی به سلامتی و ایمنی ( تجهیزات حفاظتی، رعایت فاصله اجتماعی، برنامه کاهش انتشار ویروس)
– تهیه پروتکل نظافت (افزایش تعداد دفعات نظافت، آموزش کارکنان، تامین اعتبار برای تهیه مواد ضدعفونی کننده)
– مرور و به روزرسانی سیاست های کاری (آخرین مقرارت، کمک به سلامتی کارکنان، رعایت عدالت)
– ایجاد محدودیت برای تماس و دسترسی ها (فروش آنلاین بلیت، تهیه راهنمای دیجیتالی برای بازدیدکنندگان، مقررات خاص برای ابزارهای تعاملی، محدودیت ظرفیت برای بازدید، حذف یا محدودیت برای دسترسی دیگر بخش های خدماتی مانند فروشگاه و رستوران و… )
– لغو یا محدودیت بازدید گروهی و رویدادهای موزه ای (استفاده از علایم یا موانع، تعیین مسیر یک طرفه، محدودیت برای فضاهای باز، علامت گذاری مسیر بازید)
– تهیه بسته آموزشی برای کارکنان
– برقراری ارتباط منظم و متناوب با بازدیدکنندگان و کارکنان (تهیه مطالب آموزشی برای کارکنان و عموم، نمایش علائم، به اشتراک گذاری برنامه نظافت به بازدیدکنندگان در وب سایت)

منبع: