سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم: گردشگری اقتصاد کشور را متحول می کند

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم: گردشگری اقتصاد کشور را متحول می کند

تور مسافرتی: منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم اظهار داشت: گردشگری با ظرفیت های بی نظیر خود میتواند جایگزین نفت شده و اقتصاد کشور و استان را متحول کند و برندسازی در قزوین باید در اولویت قرار گیرد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، لطف الله سیاهکلی عصر چهارشنبه با حضور در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با خزائلی مدیرکل و معاونان این اداره در مورد موانع توسعه گردشگری و راه های جذب سرمایه گذار در این حوزه تبادل نظر کرد. لطف الله سیاهکلی در این جلسه تصریح کرد: گردشگری از حوزه های مهمی است که می تواند جایگزین نفت شود و اقتصاد کشور را متحول کند. برند سازی قزوین را جدی بگیرید وی بیان نمود: قزوین در بخش صنایع دستی، گردشگری، شیرینی سنتی ظرفیت های خوبی دارد که در صورت برند سازی می تواند درآمدهای خوبی کسب کند و به مقصد گردشگری تبدیل گردد.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم تصریح کرد: گردشگری باید جلوتر از نفت قرار گیرد تا بتواند اقتصاد کشور را متحول کرده و به اشتغال هم کمک نماید. سیاهکلی خاطرنشان کرد: متأسفانه قزوین با همه ظرفیت های ارزشمندی که دارد هنوز برای ایرانیان و خارجی ها و حتی خود قزوینی ها شناخته شده نیست چونکه برند سازی را جدی نگرفته ایم و بسترسازی لازم در این حوزه صورت نگرفته است. وی اظهار داشت: هنوز قزوین ورودی مناسبی ندارد تا مسافر و توریست را جذب نماید و موانع در راه سرمایه گذاری زیاد است که باید برای رفع آن اقدام نماییم. مناطق نمونه گردشگری را توسعه دهیم منتخب قزوین در مجلس یازدهم بیان نمود: در استان در منطقه الموت ظرفیت های زیادی برای مناطق نمونه گردشگری وجود دارد که دریاچه اوان از مناطق نمونه و شاخص است که هنوز به نتیجه نرسیده و برای آن باید تدبیر کرد.
وی اظهار داشت: وقتی دولت در تأمین زیرساخت ها مشکل دارد و بخش خصوصی هم راغب نیست در زیرساخت مشارکت کند باید با دادن امتیاز ویژه مانند ده سال معافیت از پرداخت عوارض و یا مجوز مجانی و تشویق های قابل توجه انگیزه لازم را در متقاضیان ایجاد نماییم. سیاهکلی افزود: در مناطق کوچک باید روستاییان را در سرمایه گذاری ها شریک و سهیم کرده و افراد بومی را از منافع طرح های گردشگری برخوردار کنید تا طرح ها سریع تر به نتیجه برسد بخصوص در طرح گردشگری دریاچه اوان تعاونی منطقه را شریک کنید تا مشارکت ها تقویت شود. مالکیت مردم را محترم بشمارید سیاهکلی با تاکید بر حفظ حقوق مردم در طرح های توسعه تصریح کرد: در صیانت از بافت های تاریخی معمولاً منافع دولت را در نظر می گیریم و به مردم اهمیت نمی دهیم و گاهی محدودیت هایی ایجاد می نماییم که ساکنان اصیل این مناطق را فراری می دهیم. وی اظهار داشت: در اجرای طرح های توسعه اگر میان دولت و مردم حقوق هر دو مساوی بود به سمت مردم باشید چونکه دولت در واقع نماینده مردم است و ما وظیفه داریم برای مردم کار نماییم البته هر جا سوء استفاده بود مقابله کنید. سیاهکلی اظهار داشت: مالکیت را محترم بشمارید و جلب رضایتمندی مردم را محور قرار دهید چونکه در امانتداری نباید ظلم شود و مقابله با ظلم عین امانتداری است، وقتی یک محدوده را محیط تاریخی اعلام می کنید، ساکنانش نباید در فشار باشند، چون دولت این محدودیت را بوجود آورده باید هزینه هایش را خودش پرداخت کند.
وی افزود: اگر خود ما در بافت تاریخی خانه داشته باشیم و دولت به ما اجازه هیچ تغییری ندهد چه می کنیم؟ شک نکنید این وضعیت ظلم است و در نظام اسلامی نباید به شهروندانش تعدی شود. سیاهکلی خاطرنشان کرد: این گونه رفتارها در ناحیه شهری مهرگان و محمدیه هم دیده می شود و مردمی که ما مجبور کرده ایم از اتوبان عبور کنند باید هر روز عوارض پرداخت کنند و این رفتار ظلم مضاعف است و کسی نیست آنرا برطرف کند. وی اظهار داشت: انسان های اصیل قزوین در بافت های تاریخی و فرسوده ساکن هستند و ما با مدیریت های ناکارآمد و تصمیم اشتباه به این ساکنان آنقدر فشار می آوریم که از محل زندگی آبا و اجدادی فرار کنند در حالیکه باید به مالکیت آنها احترام بگذارید و از حقشان دفاع کنید یا زمین معادل بدهید یا کمک کنید با شرایط شما خویش را هماهنگ کنند. سیاهکلی تصریح کرد: قانون که نباید فقط به مردم فشار بیاورد و آنها را نابود کند و ما مدیران در پشت میزهای اداری اگر فقط دنبال اجرای قانون خشک و خشن باشیم از مردم دور شده ایم و باید در آخرت پاسخگو باشیم. وی افزود: مشکلی که ما بوجود آورده ایم و مانع قانونی دارد به شهروندان می گوئیم مشکل شماست، گاهی نمی دانیم چه می نماییم جایی که دولت در چارچوب میراث و شهرداری و اوقاف معارض است چرا باید هزینه اش را مردم بدهند.
سیاهکلی خاطرنشان کرد: به جای این که دنبال حق مردم باشیم، اشک مردم را با تعرض به ملک خصوصی آنها در آورده ایم در حالیکه در اسلام، مالکیت محترم است. وی بیان نمود: بافت تاریخی دارای زندگی، زیبایی و ارزش است ولی ما هم باید کاری نماییم ساکنان این بافت از اجرای طرح ما راضی باشند. منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم که خطابش مسؤلان کشوری بود خاطرنشان کرد: آنچه گفته می شود گره های کشوری است و با مدیران استان کاری ندارم اما برخی مدیران دولتی با چماق قانون ظلم می کنند نه با منطق، در حالیکه قانون برای زمان اختلاف است، نه در شرایط عادی و در حالیکه اسناد و مدارک نشان داده است این ملک مال یک شخص است چرا به آن اهمیت نمی دهیم. وی اظهار داشت: معمولاً همه ما شامل کارمند، مدیر و قاضی فقط بر مبنای قانون حکم می نماییم در حالیکه باید بر مبنای حق عمل نماییم چونکه در آخرت باید در مقابل حق پایمال شده جوابگو باشیم.
برند سازی در قزوین مغفول مانده است سیاهکلی با اشاره به اهمیت برند سازی در حوزه گردشگری اظهار داشت: در حالیکه بهترین شیرینی سنتی مانند باقلوا، صنایع دستی و نقاط تاریخی و گردشگری طبیعی را داریم باید سوال کرد چرا هنوز کسی با آنها آشنا نیست و باقلوای قزوین در سبد سوغات مردم جایی ندارد؟. وی خاطرنشان کرد: اگر شیرینی و صنایع دستی مانند گلیم و جاجیم الموت را در بازارچه ها و نمایشگاه های محلی و کشوری عرضه می کردیم امروز هم اشتغال ایجاد می شد و هم اقتصاد رونق می گرفت.
سیاهکلی افزود: اصل در گردشگری لذت بردن و تفریح و رسیدن به آرامش است اما آیا در منطقه «دریاچه اوان» خدماتی آماده کرده ایم تا توریست به استان سفر کند در این میان از بوم گردی هم تعریف درستی نداریم و باید این نقاط ضعف را با کمک شما و نمایندگان برطرف نماییم و قزوین را به مقصد گردشگری تبدیل نماییم. منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: رسانه ابزار مدیریتی است و هر مدیری از آن استفاده نکند سرعت موفقیت خویش را کاهش داده است بنابراین در برند سازی باید تبلیغات منطقی و حرفه ای را جدی بگیرید تا جاذبه های این استان را معرفی کنید.