سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
اختتام مرمت اضطراری لطمه های بیرونی قلعه فلک الافلاک

اختتام مرمت اضطراری لطمه های بیرونی قلعه فلک الافلاک

تور مسافرتی: لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اختتام مرمت اضطراری نماهای بیرونی قلعه فلک الافلاک خرم آباد آگاهی داد.
سید امین قاسمی امروز هشتم خردادماه در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از روند انجام مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک اظهار نمود: متأسفانه براثر زلزله ۵.۱ ریشتری اردیبهشت ماه سال جاری بعضی از آثار تاریخی استان همچون قلعه فلک الافلاک و خانه تاریخی قاضی آخوند ابو خرم آباد و همین طور چند خانه تاریخی در بروجرد نیز گرفتار لطمه شدند.
وی اشاره کرد: خوشبختانه در قدم اول با حمایت های استاندار لرستان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را به صورت نقدی و امانی بمنظور مرمت اضطراری قلعه جذب کردیم و در این راستا یک شرکت تخصصی مرمت بناهای تاریخی که تنها نمایندگی استاتیکال اروپا در ایران است را شناسایی و بلافاصله کار دوخت و دوز ترک های قلعه را آغاز کردیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اشاره کرد: این شرکت بلافاصله به صورت تخصصی مشغول مرمت ترک های به وجود آمده در کنگره های قلعه شد که تابحال حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۳۳ دندانه از کنگره های قلعه که گرفتار لطمه شده بود بطور کامل مرمت شده اند.
قاسمی با اعلان اینکه ظرف یک هفته تا ده روز آینده کار مرمت اضطراری و بازسازی کامل این ترک ها اختتام خواهد یافت افزود: مرمت های بیرونی قلعه اتمام یافته و بلافاصله مرمت و بازسازی ترک های داخلی نیز از فردا شروع می شود که در نهایت تا ۱۵ روز آینده مرمت اضطراری این قلعه تاریخی و باارزش اختتام خواهد یافت.
وی افزود: مطالعات طرح استواری بخشی این بنای باارزش نیز در دست اقدام است و در نیمه دوم تابستان امسال آماده ارائه خواهد بود.

منبع: