سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
دادگاه موزه های بازگشایی شده فرانسه را تعطیل کرد

دادگاه موزه های بازگشایی شده فرانسه را تعطیل کرد

تور مسافرتی: دادگاهی در فرانسه دستور تعطیل شدن موزه های یکی از شهرهای این کشور را که در اعتراض به تعطیلی ها بازگشایی شده بودند صادر کرد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، «لوییس الیوت» شهردار شهر «پرپینیان»، چهار موزه این شهر را بازگشایی کرد تا با رعایت اقدامات لازم، امکان بازدید برای شمار محدودی فراهم گردد.
این اقدام که نشانه ای از افزایش اعتراضات به تعطیلی ها شمرده می شود بلافاصله در دادگاه مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه دادگاه اعلام نمود «الیوت» نمی تواند با تصمیم خودش یک دستور ملی و سراسری را پایمال کند.
با تعطیلی موزه ها، سالن های تئاتر، سینماها و رستوران های فرانسه که از اکتبر تا حالا ادامه پیدا کرده است، مراکز فرهنگی و هنرمندان این کشور بی صبرانه منتظر بازگشایی هرچند محدود این مراکز هستند.
دولت فرانسه در اواسط دسامبر شدت قرنطینه سراسری را کمتر کرد اما اعلام نمود موزه ها و رستوران های این کشور همچنان باید به سبب شیوع ویروس کرونا تعطیل باقی بمانند.
اوایل ماه جاری بود که صدها هنرمند، مدیران موزه و سایر فعالان جامعه هنری با امضای دو عریضه از دولت خواستند تا موزه ها را بازگشایی کند.
در قسمتی از این نامه نوشته شده است: «حتی اگر قرار باشد به سبب قرنطینه سراسری جدیدی باردیگر تعطیل شویم، برای یک ساعت در روز، در هفته یا در ماه به ما اجازه دهید درهای موزه ها را باز نماییم.»

منبع: