سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مونسان: گردشگری ۲۲ هزار میلیارد تومان از کرونا خسارت دید

مونسان: گردشگری ۲۲ هزار میلیارد تومان از کرونا خسارت دید

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: در دوران شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری ۲۲ هزار میلیارد تومان خسارت دید و از محل وام های کرونائی تا حالا بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تزریق شده است.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی از امروز ۵ اسفندماه تا سه روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران شروع به کار کرد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که قبل از ظهر امروز در سالن خلیج فارس انجام شد علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلان اینکه صنعت گردشگری ۲۲ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است، اظهار داشت: حمایت ما از این صنعت کم بود ولی انصافاً من و همکارانم در دولت تمام توان مان را گذاشتیم. ما در ایجاد اشتغال نقش مهمی ایفا کردیم، خیلی از جوانان تحصیل کرده حالا مشغول به کار شده اند و حتی با سرمایه های اندک توانستند فعالیت کنند. ما برای پروژه های بزرگ از محل صندوق توسعه ملی حمایت های ویژه ای کرده ایم، برای پروژه های کوچک نیز از محل وام اشتغال روستایی هزار میلیارد تومان به این صنعت تزریق شد، از محل وام های کرونائی نیز بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان وام اختصاص داده شده و ۸۰۰ میلیارد تومان در نوبت پرداخت قرار دارد.
در این مراسم که با حضور رایزن فرهنگی ازبکستان، مدیر بخش تجاری ایتالیا، سفیر عراق، سفیر انگلیس و سفیر اتریش با هیأت همراه برگزار شد، مونسان اظهار داشت: از ۲۱۹ هزار تخت حالا در کشور به تعداد ۴۱۷ هزار تخت اقامتی رسیده ایم. بخش عمده آنها در شرایطی به وجود آمده که در تحریم حداکثری بوده ایم.
مونسان بیان کرد: این کشور پر از جاذبه است اما تنها روی جاذبه های تاریخی و فرهنگی کار نکرده ایم بلکه حالا بخش طبیعت گردی با اهمیت ترین جاذبه کشور شده است. همین طور توانسته ایم از گردشگری صنعتی و معدنی و ظرفیت های دیگر کشور بهره برداری نماییم.
وی اظهار داشت: در حوزه صنایع دستی حجم بالای فروش بوسیله توریستهای داخلی و خارجی اتفاق می افتاد اما بواسطه شیوع ویروس کرونا این بخش هم گرفتار مشکل شد. با این وجود طرح تجاری سازی را در این بخش شروع کردیم و تنها یک و نیم میلیارد دلار صادرات صنایع دستی ما بوسیله گمرک انجام شده است.
مونسان اظهار داشت: در بدترین شرایط شاهد افتتاح نمایشگاه گردشگری هستیم تا بگوییم هنوز پا داریم، پر رونق هستیم، بااینکه ضربات زیادی خوردیم اما از پا نیفتاده ایم فکر نمی کنم جمع این اتفاقات همچون تنش های منطقه، اتفاقات داخلی و کرونا را در آینده داشته باشیم. هر چه می خواست اتفاق بیفتد افتاد اما هنوز صنایع دستی و گردشگری پررونق است. به همان میزان هم مردم مقاومت نشان دادند و دولت نیز تا جایی می توانست پای میدان آمد.
وی اظهار داشت: در دولت دوازدهم بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری به پایان رسیده است. ما به صورت مداوم تا اختتام دولت پکیج های افتتاح پروژه ها را خواهیم داشت. ۱۵۹ هزار میلیارد تومان پروژه حالا در حال اجراست، بیش از ۴۰۸ هتل و هتل آپارتمان نیز در دولت تدبیر و امید به مجموعه اقامتی کشور اضافه شده است.