سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مرمت و بازسازی قنات شحنه در یزد با ۳۰۰ میلیون تومان

مرمت و بازسازی قنات شحنه در یزد با ۳۰۰ میلیون تومان

یزد مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان یزد اظهار نمود: طی سالهای ۹۶ تا ۹۸ بیشتر از ۳۰۰ میلیون تومان برای مرمت و بازسازی قنات روستای شحنه هزینه شده است.
«عباس بشارتی» در بازدید از مسیر ۱۲ کیلومتری قنات روستای شحنه، اظهار داشت: با درخواست مالکین و شاربین قنات این روستا در سالهای گذشته و به منظور حفظ و صیانت از قنات و بخش کشاورزی این روستا در سالهای ۹۶، ۹۷ و ۹۸ اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال به این قنات تخصصی داده شد، در بخش های بازسازی کوره قنات، لایروبی و پیشکار کنی هزینه شده و امسال با تأمین هزینه و تخصیص اعتبار لازم مبادرت به حفر یک میله چاه در مادر چاه این قنات خواهد شد.
وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده آبدهی قنات از ۱۰ لیتر در ثانیه ی سالهای گذشته، الان به ۱۸ لیتر در ثانیه رسیده از دهیاری روستا به خاطر بازسازی و زیبا سازی مظهر این قنات قدردانی کرد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، «حسین نوابی» رئیس اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان یزد هم اظهار داشت: با رایزنی های صورت گرفته مبلغ ۹۰ میلیون تومان از جانب دهیاری به مرمت استخر و زیبا سازی مظهر قنات شحنه تخصیص یافته است.