سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مهر خبر می دهد؛ پروازهای خارجی نوروز در هاله ای از ابهام

مهر خبر می دهد؛ پروازهای خارجی نوروز در هاله ای از ابهام

بعد از آنکه امارات متحده عربی با از سر گیری صدور ویزای گردشگری به این کشور برای ایرانیان موافقت نمود، یک شرکت هواپیمایی ایرانی از شروع فروش بلیت پروازهای دوبی آگاهی داده است.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، بعد از آنکه سید محمد حسینی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در امارات متحده عربی (ابوظبی) از شروع مجدد صدور ویزای توریستی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی خبر داد، از روز پنج شنبه ۷ اسفند ماه نیز تعدادی ویزای گردشگری برای ایرانیان و شهروندان ۱۳ کشور مسلمان صادر شد.

آغاز پروازهای روزانه دوبی + نرخ بلیت
همچنین یکی از شرکت های هواپیمایی داخلی نیز بعد از آنکه صدور ویزای توریستی دوبی شروع شد، از صدور و فروش بلیت پروازهای روزانه به دوبی برای همه اقشار مردم آگاهی داد.
همچنین قیمت فروش بلیت پرواز یک طرفه تهران-دوبی از طرف این ایرلاین ایرانی برای پروازهای چارتری ۴ میلیون و ۷۰۰ و سیستمی ۴ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عنوان شده است.

توضیحات تکمیلی آقای سفیر
پس از آن بار دیگر سفیر ایران در امارات در پُست جدیدی در فضای مجازی، اعلام نمود هنوز جزئیات موضوع از طرف مسئولان نهادهای ذی ربط اماراتی به دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی و دوبی (سرکنسولگری ایران در دوبی) اعلام نشده است.
به گفته حسینی، فعلاً اولویت با خانواده هایی است که قبل از این ثبت نام کرده بودند.

برخی شنیده ها حاکی از صدور تعدادی ویزای توریستی امارات برای خانواده های ایرانی در روز پنج شنبه ۷ اسفند است اما درباب سفرهای نوروزی به دوبی هنوز تصمیم گیری نشده است.
دبیر انجمن ایرلاین ها: هنوز هیچ چیز مشخص نیست
مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره احتمال از سرگیری پروازهای دوبی به خبرنگار مهر اظهار نمود: دفتر نمایندگی ایران در دوبی خبری اعلام نموده که صدور ویزاهای توریستی امارات از سر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: اینکه این ویزا برای چه افرادی صادر می شود، هنوز مشخص نیست؛ فکر نمی کنم عملاً اقدام خاصی انجام شده باشد.
اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفرهای نوروزی، ایرلاین ها مبادرت به فروش بلیت دوبی خواهند کرد یا خیر؟ اظهار داشت: اگر امارات صدور ویزا را شروع کند مشکلی نیست و ایرلاین ها می توانند پرواز کنند اما اگر این اتفاق نیفتد، از آنجائیکه معین نیست امارات چه برخوردی با مسافران خواهد داشت، فروش بلیت نوروزی سفرهای دوبی از الان، مشکل ساز خواهد شد.
وی اشاره کرد: دستورالعمل صدور بلیت و ویزای گردشگری امارات به آژانس های گردشگری ابلاغ گردیده است؛ کنسولگری ایران در دوبی نیز پیگیری می کرد تا ویزای ایرانیان صادر شود اما هنوز جزئیات این موافقت امارات معین نیست و نهادهای ذی ربط در این کشور باید اطلاعات دقیق تری منتشر کنند. بگفته مسئول نمایندگی ایران در امارات، فعلاً کسانی که از قبل اقدام نموده بودند با اولویت خانواده ها، می توانند ویزا دریافت نمایند.
اسعدی سامانی درباره زمان شروع پرواز ایرلاین های ایرانی به دوبی نیز اظهار داشت: هر زمان که صدور ویزای گردشگری از سر گرفته شود، ایرلاین های ما هم می توانند پروازها را از سر بگیرند.
رئیس انجمن آژانس ها: دستورالعمل پروازهای دوبی یکشنبه ابلاغ می شود
حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات گردشگری و سفرهای هوایی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره از سرگیری پروازهای دوبی اظهار داشت: هنوز دستورالعمل لازم به ما ابلاغ نشده و مقرر است یکشنبه ۱۰ اسفند (فردا)، دستورالعمل مربوطه به آژانس ها ابلاغ شود.
وی اضافه کرد: مقرر است گردشگران، تجار و دانشجویان ویزای دوبی دریافت نمایند اما نباید مانند سال قبل شود که خیلی از مردم ثبت نام و مبالغی پرداخت کردند اما ناگهان با توقف پروازها و تورهای دوبی مواجه شدیم و خیلی از متقاضیان یا نتوانستند پول های خودرا پس بگیرند یا با مشکلات دیگری روبه رو شدند.
رفیعی افزود: اگر ویزای توریستی دوبی فعال شود، دفاتر خدمات گردشگری مبادرت به صدور تورهای نوروز ۱۴۰۰ به دوبی خواهند کرد اما هم اکنون اقدام خاصی انجام نشده است.
وی درباره شروع پروازهای روزانه یک شرکت هواپیمایی ایرانی به دوبی نیز اظهار داشت: این پروازها محدود است ولی اگر پروازهای معمولی هم باز شود، مجدداً شاهد حجم بزرگی از تقاضای سفر به دوبی خواهیم بود.
پروازهای بین المللی محدودیت مسافرگیری ۶۰ درصد ظرفیت پرواز را ندارد
این فعال صنفی صنعت حمل و نقل هوایی اظهار داشت: تعیین سقف ظرفیت ۶۰ درصد فروش بلیت پروازهای داخلی، در پروازهای بین المللی وجود ندارد و انجام آن در کشور به نظر من کار اشتباهی بود چون همان هواپیما برای سفرهای خارجی با مدت زمان طولانی تر، بدون سقف ظرفیت فروش بلیت، مبادرت به مسافرگیری می کند اما در پروازهای داخلی و با مدت زمان کوتاه تر، باید حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت خودرا به فروش برساند یا اینکه از فرودگاه مهرآباد باید با ۴۰ درصد ظرفیت خالی پرواز کند ولی از فرودگاه امام خمینی (ره) می تواند با تمام ظرفیت مسافرگیری و پرواز کند.