سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
بررسی آمار ورود گردشگران خارجی در سال ۹۸؛ تفکیک توریستهای خارجی بر طبق نوع روادید

بررسی آمار ورود گردشگران خارجی در سال ۹۸؛ تفکیک توریستهای خارجی بر طبق نوع روادید

تور مسافرتی: تعداد توریستهای خارجی وارد شده به کشور در سال ۹۸ به تفکیک نوع روادید اعلام گردید بر این اساس در سال ۹۸ هفت میلیون توریست خارجی بدون روادید و ۴۲۲ هزار نفر با ویزای جهانگردی وارد ایران شده اند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، سالنامه آماری سال ۱۳۹۸ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسط انتشارات پژوهشگاه این وزارتخانه منتشر گردید. این سالنامه که با مشارکت دفتر برنامه ریزی راهبردی معاونت برنامه ریزی و تامین منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پخش شده، حاوی مجموعه ای از آخرین مطالعات آماری موجود در حوزه های فعالیت وزارتخانه است. در این سالنامه، جداولی درباره آمار ورود توریستهای خارجی ذکر شده که در آن نشان میدهد چه تعداد از افراد با چه روادیدی به ایران آمده اند.

در سال ۹۸ میزان روادیدی که برای ورود به ایران صادر شده ۴۲۲ هزار و ۸۱۸ روادید برای توریستهای خارجی بوده است که در مقایسه با سال ۹۷ این میزان ۳۸ درصد افت داشته است. برای بقیه آمار مربوط به توریستهای خارجی در سال ۹۸ که میزان آن بیش از ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده، یا روادیدی صادر نشده و یا مربوط به روادید زیارتی، سیاسی، تحصیلی و… بوده است.

منبع: