سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
نگاهی به تاریخچه طرح موزه رسانه ملی موانع پیش روی اجرای یک طرح ۶ ساله در صداوسیما

نگاهی به تاریخچه طرح موزه رسانه ملی موانع پیش روی اجرای یک طرح ۶ ساله در صداوسیما

تور مسافرتی: مسوول جدید اجرا و راه اندازی طرح موزه صداوسیما روز گذشته معرفی گردید تا شاید این دفعه این تصمیم قدیمی را از حد طرح خارج کند؛ موزه ای که از سال ۹۴ تا حالا بلاتکلیف باقیمانده است و برمبنای آنچه در خبرها آمده است، بار دیگر ساختمان قدیمی ارگ را هم نشانه گرفته است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، آبان ماه سال ۹۴، در دوره ریاست محمد سرافراز بود که داود نعمتی انارکی، مدیر وقت در روابط عمومی سازمان صداوسیما از تصمیم این رسانه جهت راه اندازی موزه آگاهی داد.
در پی این اعلام، پروانه تاسیس «موزه رسانه ملی» در میدان پانزده خرداد، به استناد ماده ۲۴ فصل سوم بخشنامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و پشتیبانی از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی ـ تاریخی منقول، به تاریخ نهم اسفند ۹۴ از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر شد.
رئیس وقت سازمان صداوسیما (سرافراز)، این اختیار را به روابط عمومی داده بود که نسبت به شناسایی اقلام موزه ای و در نهایت راه اندازی موزه صداوسیما اقدام نماید و در این راه فردی هم از طرف نعمتی انارکی بعنوان مسوول راه اندازی موزه انتصاب و جلساتی انجام شد.
یک ماه پس از این اعلام و در همان سال ۹۴، رادیو تهران، یکی از قدیمی ترین شبکه های رادیویی با ۷۵ سال سابقه، از میدان پانزده خرداد ـ ساختمان ارگ تهران ـ به جام جم نقل مکان کرد؛ نقل مکانی الزامی که با مخالفت های بسیار از طرف قدیمی های این شبکه همراه شد.
برخی علت این جا به جایی را به راه اندازی موزه رادیو در ساختمان آرشیو ارگ با نام قدیمی رضاشاهی نسبت دادند؛ همین ساختمانی که امروز هم از آن بعنوان محلی جهت راه اندازی موزه صداوسیما نام برده می شود.
مخالفان با طرح انتقال شبکه قدیمی تهران به ساختمان جام جم، یادآوری می کردند که در شرایطی که موزه رادیو در باغ موزه قصر مستقر است، دلیل این جابه جایی چندان مشخص نیست؛ هرچند موزه رادیو هم پس از مدتی از باغ موزه قصر جمع شد تا عملا رادیو بدون موزه باقی بماند.

موزه رادیو در باغ موزه قصر

منبع: