سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
حذف آزمون مجدد مهارت سنجی به منظور استمرار بیمه ای

حذف آزمون مجدد مهارت سنجی به منظور استمرار بیمه ای

به گزارش تور مسافرتی مدیرکل دفتر پشتیبانی از تولید صنایع دستی ضمن اشاره به موافقت دولت با اصلاح آیین نامه اجرایی قانون بیمه قالی بافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار، درباره این آیین نامه توضیحاتی داد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، فرهاد فلاح با عرضه توضیحاتی در مورد تصمیم هیئت دولت در جلسه عصر روز گذشته در مورد موافقت با اصلاح آیین نامه اجرایی قانون بیمه های اجتماعی قالی بافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار، اظهار داشت: این مورد از مدت ها پیش در دستور کار این وزارت خانه قرار داشت و خوشبختانه پس از یک سال تلاش به نتیجه رسید.
مدیرکل دفتر پشتیبانی از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: آیین نامه اجرایی قانون بیمه قالی بافان و صنعتگران صنایع دستی شناسنامه دار سال ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید و دولت وقت آنرا ابلاغ نمود. در این آیین نامه تاکید شده بود صنعتگرانی که از جانب این وزارت خانه یا مرکز ملی فرش برای انجام آزمون مهارت معرفی می گردند و دارای مجوز فعالیت هستند از جانب سازمان فنی و حرفه ای که امین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، مهارت سنجی می شوند.
او افزود: این مورد از همان ابتدا مورد انتقاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود چون که اکثریت افرادی که آزمون مهارت صنعتگران را انجام می دادند، شاگردان استادان صنایع دستی بودند، ضمن اینکه اعتقاد ما بر این بود که وقتی فردی موفق به دریافت کارت مهارت شده و فعالیت خویش را شروع کرده در طول فعالیت مهارت او افزایش می یابد و نیازی به برگزاری آزمون مهارت مجدد و تمدید کارت ندارد.
فلاح افزود: این مورد از مدت ها قبل در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار داشت و برای رفع این مشکل مدیران و کارشناسان معاونت صنایع دستی از مدت ها پیش در حال فعالیت بودند و در هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در حال بررسی این مورد بودیم و خوشبختانه این هیئت حق را به ما داد.
او خاطرنشان کرد: این اتفاق بسیار خوبی است و سبب خواهد شد تا هنرمندان صنایع دستی با خیال راحت تری به فعالیت بپردازند و برای تمدید مدرک کارت مهارت فنی نیازی به این ندارند که با عنایت به برگزاری آزمون در یک استان دیگر رنج سفر را متحمل شوند و هرچند در دوران فعالیت بطور حتم مهارت آنها افزایش پیدا کرده، نیازی نیست مجدداً با پرداخت هزینه به سازمان آموزش فنی و حرفه ای آزمون باردیگر بدهند.
هیئت وزیران در جلسه عصر روز گذشته به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به باعث مصوبه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، با اصلاح «آئین نامه اجرایی قانون بیمه های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار» موافقت نمود.
براساس اصلاحیه مذکور، شرط تمدید مدرک کارت مهارت فنی از لیست مدارک درخواستی سازمان تأمین اجتماعی حذف شد.