سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
راه اندازی نمایشگاه شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی

راه اندازی نمایشگاه شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی

تور مسافرتی: نمایشگاه شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی در محل ساختمان مرکزی وزارت میراث فرهنگی برگزار شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، نمایشگاهی از آثار شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی، با حضور پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ راه اندازی شد.
این نمایشگاه به مناسبت فرا رسیدن ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی در محل ساختمان مرکزی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.
در این نمایشگاه آثار شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی بمنظور آشنایی هرچه بیشتر علاقه مندان، بصورت نمادین به نمایش درآمده است.
پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور اظهار داشت: ثبت ملی و جهانی شهرها و روستاهای صنایع دستی، موجب می شود تا این شهرها و روستاها بهتر دیده شوند و ظرفیت های آنها می تواند به شکل بهتری معرفی شود.
او اضافه کرد: شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی می توانند مقصد گردشگران شوند و هم چنین این شهرها می توانند به مکانی برای میزبانی از علاقه مندان به صنایع دستی، دانشجویان رشته های هنری، تجار و بازرگانان و گردشگران تبدیل شوند.
محمودیان افزود: پس از ثبت ملی یا جهانی یک شهر یا روستا در زمینه صنایع دستی، گسترش زیرساخت های آن از جانب تک تک افرادی که ساکن آن شهرها هستند به یک مطالبه عمومی تبدیل می شود. در این میان پای کار آمدن تمام مدیران در رده های مختلف بمنظور توسعه جایگاه این شهرها و روستاها یکی از بزرگترین اهداف ما است.
معاون صنایع دستی کشور، افزود: در یک حرکت خودجوش شهرداران و فرمانداران شهرهای جهانی صنایع دستی شبکه ای از شهرداران و فرمانداران را ایجاد کرده اند و در این شبکه به تبادل نظرات و هم افزایی درباب شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی می پردازند.
محمودیان در ادامه اظهار داشت: تا پیش از جهانی شدن، شهرها و روستاهای صنایع دستی شاید افراد اطلاعات کمتری از محصولات تولیدی در آنها داشتند اما حالا خوشبختانه در خیلی از شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی شاهد جذب تورهای گردشگری هنری از داخل و خارج از کشور هستیم و مردان و زنان در کنار هم به تولید محصولات صنایع دستی می پردازند و به تقویت کسب وکارها کمک کرده است.
علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از ۲۲ الی ۲۶ خرداد ماه جاری از ساعت ۸ الی ۱۴: ۳۰ به ساختمان مرکزی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آدرس خیابان آزادی، جنب بزرگراه یادگار امام مراجعه کنند.

منبع: