سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
همزمان با خیز پنجم کرونا مقررات پذیرش مسافر به ایران اصلاح گردید

همزمان با خیز پنجم کرونا مقررات پذیرش مسافر به ایران اصلاح گردید

با خیز پنجم کرونا در کشور، مقررات پذیرش مسافر در مبادی ورودی ایران هم مطابقِ شرایط کنونی با تغییراتی همراه شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، طبق اعلام بعضی از شرکتهای حمل و نقل بین المللی، تمام مسافران ورودی به ایران همچون افراد واکسینه شده باید گواهی منفی آزمایش کرونا را هنگام سفر به ایران همراه داشته باشند. این درحالی است که ستاد ملی کرونا در تیرماه مسافرانی که دو دُز کامل واکسن کرونا را دریافت کرده بودند، از عرضه تست پی سی آر در مبادی ورودی معاف کرده بود.
در مقررات بروزرسانی شده سفر به ایران تاکید شده که تست کرونا باید در محدود ۹۶ ساعت قبل از پرواز در مراکز مورد تایید و معتبر کشور مبدأ انجام و گواهی منفی آن به زبان انگلیسی تهیه شده باشد. این قانون برای تمام مسافران بالای هشت سال الزامی است و افراد دارای کارت واکسن کووید را هم شامل می شود.
همینطور به شرکتهای هواپیمایی که در مسیرهای بین المللی پرواز دارند، تاکید شده که از پذیرش مسافر بدون جواب منفی تست کرونا در پروازهای ایران جلوگیری نمایند.
این مقررات از ۲۶ مردادماه در مبادی ورودی کشور به اجرا گذاشته می شود.
مرزهای ایران برای ترددهای بین المللی همچنان باز است، اما برای توریستهای خارجی ویزای توریستی صادر نمی گردد و فقط اتباعی که برای کار، تحصیل و درمان قصد سفر به ایران دارند، می توانند برای ویزای ایران درخواست بدهند.

منبع: