سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
گزارش تور مسافرتی؛ قیمت بلیت هواپیما به نرخ های خردادماه بازگشت

گزارش تور مسافرتی؛ قیمت بلیت هواپیما به نرخ های خردادماه بازگشت

تور مسافرتی: در صورتیکه در کمتر از ۳ ماه گذشته، رشد نجومی قیمت بلیت هواپیما به یکی از چالش های اصلی تبدیل گشته بود، اما هم اکنون با فروکش کردن تقاضای سفر، نرخ ها به قیمت های بهار امسال بازگشته است.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، از روزهای پایانی خرداد و ابتدای تیر ماه امسال، قیمت بلیت هواپیما با افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی مواجه گردید که اعتراض خیلی از مسافران و نمایندگان مجلس را برانگیخت.
از ابتدای تیرماه، قیمت بلیت پروازهای تهران-مشهد به دامنه ۹۰۰ هزار تا ۱.۱ میلیون تومان و بخش مهمی از پرواهای تهران-کیش به بالای ۱.۳ میلیون تومان رسیده بود.
پس از آن بااینکه سازمان هواپیمایی کشوری با تغییر و تحولاتی در سطح عالی مدیریت مواجه گردید، اما مسئولان این سازمان و همین طور وزیر سابق راه و شهرسازی بارها بر لزوم رعایت نرخ نامه مصوب در شورای عالی هواپیمایی کشوری از طرف ایرلاین ها، تاکید داشتند.
حتی سیاوش امیرمکری سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری بعد از آنکه انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام نمودند افزایش قیمت بلیت کاملاً قانونی می باشد، با ارسال نامه ای به شرکت های هواپیمایی خواهان بازگشت قیمت ها به روال سابق و پیروی شرکت های هواپیمایی از نرخ نامه ابلاغی در خرداد امسال شد؛ امیرمکری همین طور شرکت های هواپیمایی را به برخورد قضائی و معرفی به تعزیرات در صورت تداوم نرخ های نجومی بلیت سفرهای هوایی تهدید کرد.
در پی تقاضای وزیر سابق بهداشت درباب محدود کردن سفر با حمل و نقل عمومی به برخی از شهرها خصوصاً به شهر مشهد به سبب تشدید شیوع ویروس کرونا در این شهر و بعد از آن اعمال تعطیلات چند روزه کرونائی اخیر و نیز شروع زودرس فصل کاهش تقاضای سفر (Low Season) که احتمالاً به سبب شرایط کرونائی رقم خورده، هم اکنون قیمت بلیت به نرخ های خرداد امسال بازگشته است.
این در حالی است که مهلت زمانی «محدودیت کاهش دوسوم از تعداد پروازها» که ستاد ملی مقابله با کرونا به سازمان هواپیمایی ابلاغ کرده بود، به انتها رسیده و ترافیک هوایی به روال قبل بازگشته است.
به عنوان مثال مجموع پروازهای ورودی و خروجی در فرودگاه مهرآباد در روز جاری (یکشنبه ۷ شهریور) به بالای ۳۰۰ پرواز و فرودگاه مشهد به بالای ۷۰ پرواز بالا رفته است.
در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما در راه تهران-مشهد برای فردا ۸ شهریور و چند روز آتی در بعضی ساعات شبانه روز به کمتر از ۵۰۰ هزار تومان و در ساعات پُرتقاضاتر به دامنه ۷۰۰ هزار تومان رسیده است که از کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما حکایت دارد.
همچنین قیمت بلیت پروازهای تهران-کیش و تهران-اهواز برای روزهای آخر هفته جاری (پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ شهریور) در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان قرار دارد و نسبت به نرخ های میلیونی، عقب نشینی محسوسی را نشان میدهد.