سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد حذف تست Pcr برای دریافت ویزا

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد حذف تست Pcr برای دریافت ویزا

دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار نمود: تابحال پیشنهاد بازگشت زمینی زائرین به داخل کشور مورد قبول طرف عراقی قرار نگرفته است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از رادیو اربعین، احمد محمدی فر با اشاره به اینکه هم اکنون سهمیه در نظر گرفته شده از جانب عراق برای زائرین ایرانی برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، شصت هزار سهمیه است، اضافه کرد: از روز گذشته ثبت نام برای سهمیه جدیدی که اخیرا اعلام شده، در سامانه «سماح» شروع شده است.
این مقام مسئول در ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه کسانی در سامانه سماح ثبت نام کنند که حتما دو دوز واکسن کرونا را زده و دارای کارت واکسن معتبر هستند و این اسامی از راه سامانه از جانب وزارت بهداشت هم کنترل می شود، تصریح کرد: زائرین برای انجام سفر اربعین حسینی باید ویزا دریافت نمایند ولی نباید هزینه ای جهت دریافت ویزا پرداخت کنند.
محمدی فر ضمن اشاره به اخبار انتشار یافته در خصوص توافق ایران و عراق برای لغو روادید اظهار داشت: لغو روادید فرآیند دیگری است و در ارتباط با اربعین نیست و زائرین جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی حتما باید ویزا بگیرند.
محمدی ضمن اشاره به رایزنی اخیر رئیس ستاد مرکزی اربعین با نخست وزیر عراق اضافه کرد: در این دیدار در مورد مسائل مختلفی برای تسهیل حضور زائرین ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق رایزنی شد و یکی از مسائلی که در این حوزه صحبت شد فراهم شدن زمینه برای انتقال تجهیزات و اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس از راه مرز زمینی به داخل عراق بود که با کلیات آن موافقت شد و قرار شد هیئت های کارشناسی دو کشور ایران و عراق در مورد جزئیات و روند اجرایی شدن آن با یکدیگر گفتگو کنند و این رایزنی ها ظرف امروزوفردا صورت خواهد گرفت.
وی همینطور در مورد اخبار انتشار یافته در ارتباط با حذف تست pcr برای دریافت روادید هم اظهار داشت: صحبت از این بود که هم موقع دریافت ویزا و هم برای سوارشدن به هواپیما زائرین تست پی سی آر بدهند. باتوجه به رایزنی هایی که انجام شد انجام تست پی سی آر برای دریافت ویزا منتفی شد ولی برای سوارشدن به هواپیما باید این تست از جانب مسافران انجام شده باشد از دیگر سو یک مرتبه دیگر هم تست pcr در داخل فرودگاه های بغداد و نجف صورت می گیرد که قرار شد این فرآیند هم حذف شود.
محمدی فر ضمن اشاره به شرایط کرونا در دو کشور ایران و عراق اظهار داشت: باتوجه به این مورد مرزهای زمینی برای سفر زائرین باز نخواهد شد و پیشنهاد ما مبنی که زائرین ایرانی در هنگام بازگشت به کشور از مرز زمینی وارد ایران شوند تا هزینه کمتری پرداخت کنند، مورد قبول طرف عراقی قرار نگرفته است.