سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در حاشیه افتتاح پاویون ایران در اکسپوی دبی انجام گرفت؛ کمک به سوریه برای ایجاد زیرساختهای گردشگری

در حاشیه افتتاح پاویون ایران در اکسپوی دبی انجام گرفت؛ کمک به سوریه برای ایجاد زیرساختهای گردشگری

به گزارش تور مسافرتی مذاکراتی با کشورهای روسیه و امارات در حاشیه برگزاری اکسپوی دبی انجام شده که محورهای آن درباره کمک به سوریه برای ایجاد زیرساختهای گردشگری و تفاهم نامه با دبی در حوزه گردشگری پزشکی بوده است.

خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ روز گذشته مراسم افتتاح رسمی پاویون ایران در اکسپوی دبی با حضور ایرانی ها مقیم امارات و نهادها و موسساتی که از سوی دولت و نهادهای ایران در امارات مستقر بوده و مشارکت و حضور گسترده کشورهایی که علاقمند به ایران و فرهنگ و تاریخ و توسعه روابط با کشور ما هستند؛ برگزار گردید.
در این مراسم مقامات سیاسی گوناگونی همچون سفیر هلند، وزیر اقتصاد و تجارت سوریه، سفیر سوریه و سفیر لبنان و عراق، رئیس هیأت مدیره اکسپو معاون وزیر صنعت امارات متحده عربی و مقامات دیگر هم حضور داشتند.
همزمان با برگزاری مراسم افتتاح رسمی پاویون ایران، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در نخستین سفر خارجی خود که به منظور شرکت در اکسپو انجام شد؛ جلساتی را با مسؤلان وزارت اقتصاد روسیه و معاون وزیر صنعت امارات داشت.
در جلسه با حضور وزیر اقتصاد سوریه و سفیر آنکه در محل پاویون سوریه برگزار شد؛ محورهای همکاری همچون مشارکت شرکتهای ایرانی برای بازسازی زیرساخت های گردشگری و ایجاد هتل های جدید و کمک و مشارکت به اقتصاد گردشگری سوریه احیا و مرمت آثار تاریخی این کشور مباحثی بود که بین طرفین رد و بدل شد. بدین سان به نظر می آید این موضوعات فرصت های اقتصادی زیادی را برای سرمایه گذاران ایرانی فراهم می آورد.
استفاده از ظرفیت گردشگری پزشکی برای مخاطبان سوری از دیگر محورهایی بود که برای اجرایی شدن آن احتیاج به تشکیل کمیته همکاری مشترک و مذاکرات بین دو کشور است.
دیدارهایی با معاون وزیر صنعت دوبی در ارتباط با توسعه مناسبات دو جانبه با محوریت گردشگری انجام گرفت و علاقه مندی زیادی از سوی مقام مسئول در امارات ابراز شد. همینطور قرار شد در چارچوب بسته های سرمایه گذاری در ایران، تفاهمنامه ای در حوزه گردشگری پزشکی نوشته شود.
درباره این مذاکرات علی اصغر شالبافیان گفته است: برای بهره برداری هرچه بهتر از ظرفیت اکسپو یک تغییر و سامان دهی در اجرای برنامه ها در حوزه گردشگری در دست انجام است و امیدواریم بتوانیم زمینه مشارکت حداکثری فعالان بخش خصوصی و کسب و کارهای در رابطه با حوزه گردشگری و صنایع دستی را فراهم نماییم.
شالبافیان افزود: خوشبختانه دیدارهای کاری خوبی با مقامات امارات و دیگر کشورها انجام شد و در این میان کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای مورد توجه ما هستند، در این ارتباط برای تقویت روابط گردشگری کشورمان با کشورهای عضو شانگهای برنامه های بسیار خوبی را در نظر گرفته ایم.
معاون گردشگری کشور تصریح کرد: خوشبختانه فضای بسیار خوبی برای توسعه و رونق گردشگری با کشورهای مختلف همچون کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای فراهم شده و با عنایت به سفر اخیر رئیس جمهوری کشورمان به تاجیکستان و عضویت ایران در این سازمان این امیدواری وجود دارد تا شاهد رونق و توسعه بیشتر از پیش روابط گردشگری بین ایران و کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای باشیم.

منبع: