سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
عضو هیئت مدیره انجمن هتلداران ایران: برای رونق هتلداری باید گردشگری درون استانی فرهنگسازی شود

عضو هیئت مدیره انجمن هتلداران ایران: برای رونق هتلداری باید گردشگری درون استانی فرهنگسازی شود

به گزارش تور مسافرتی فارس رئیس جامعه هتلداری استان فارس و عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، اظهار داشت: برای رونق صنعت توریسم در همه بخش ها، خصوصا هتلداری آنهم بخصوص در شهرستان ها، شناساندن اماکن تفریحی و گردشگری و تسهیل مسافرت های درون استانی ضروری است.
سیدحسن سیادتان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه خسارت بخش هتلداری در حوزه گردشگری کشور، از چندین ماه پیش از ورود کرونا شروع شده که شامل اتفاقاتی چون سیل سال ۱۳۹۸، مختل شدن مسافرت های آمریکا به ایران به علت مقررات ابطال ویزا و گذرنامه از جانب رئیس جمهور این ایالت و همینطور اختشاش هایی بر سر گرانی بنزین و تعطیلی های پیاپی متعاقب شهادت سردار سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی سایه سنگینی از خسارت را بر دوش هتلداران تحمیل کرد که بعد از آن کرونا رونق هتل ها را از پای در آورد.
رئیس جامعه هتلداری استان فارس و عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، با اشاره به اینکه حدود ۱۰۵ هتل در استان فارس وجود دارد که حدود ۶۰ واحد از آنها تشریفاتی بوده است، اضافه کرد: کُل هتل ها تا ۴ ماه بعد از ورود کرونا به صورت کامل غیرفعال بودند و بعد از آن هم نیمه فعال عمل کرده و همچنان حدود ۲۵ درصد از آنها به صورت کامل تعطیل هستند.
سیادتان اضافه کرد: با وجود مختل بودن فعالیت هتل ها به علت تخصصی بودن پرسنل و کارکنان از تعدیل نیرو پیشگیری کردند و حقوق پرسنل در این بخش طبق مصوبات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شده است.
وی افزود: در دوران کرونا وضعیت هتلداری در مرکز استان فارس باوجود کرونا بازهم بهتر از شهرستان هاست که این اتفاق لزوم رونق و فرهنگ سازی مسافرت های تفریحی و گردشگری درون استانی با محوریت شهرستان ها را نشان داده است که مسئولین باید به دنبال برداشتن موانع مسافرت های شهرستانی باشند.
عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران خسارت وارد شده بر هتلداران را بیشتر از حدود ۶۰ میلیارد تومان برآورد و افزود: هتل ها از نظر رعایت پروتکلهای بهداشتی استاندارد بوده و رعایت همین مساله هم ۲۰ درصد به هزینه هتلداری افزوده است.
سیادتان اضافه کرد: همچنان با وجود واکسینه شدن ۸۰ درصد از هم استانی ها مسیرها برای گرشگری هموار نشده و هنوز سفرهای استان به استان و تردد های ۱۰ شب به بعد با مشکل مواجه می باشد که این مقرارت هم مانع رونق گردشگری واقع شده است.

منبع: